Túl a tízmillión – mérföldkőhöz ért a kávéértékesítésben a MOL
Iparági szinten is jelentős teljesítményt ért el az ország egyik legnagyobb kávézóláncának számító MOL: eladták idén a tízmilliomodik kávét a MOL Fresh Corner magyar hálózatában. A komplex szolgáltatási központokká alakuló töltőállomásokon egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőségi gasztroélményekre, a látványosan növekvő vendégkörnek és fogyasztásnak köszönhetően pedig a magyarok kávéfogyasztási szokásairól is egyre többet tudhatunk meg. Az adatokból világosan látszik: a magyarok minden napszakban keresik a kávét, és 2 másodpercenként vásárolnak is egyet a MOL töltőállomásain.
Reggel 8 és 9 óra között isszák a legtöbb kávét az úton lévők: a teljes mennyiség 10 százalékát ebben az időszakban értékesíti a MOL. Bár a kávé iránti kereslet 9 óra után mérséklődik, nincs olyan napszak, amikor a vendégeknek ne lenne igényük a felfrissülésre – többek között ez is kiderül a MOL magyarországi Fresh Cornereinek kávéforgalmi statisztikáiból. Az ország egyik legnagyobb kávézólánca most abból az alkalomból vizsgálta meg rendkívüli részletességgel az adatokat, hogy átlépték a tízmilliomodik csésze kávét az értékesítésben, egy ekkora mintából pedig már az egész piacra nézve tanulságos következtetéseket lehet levonni.
Talán meglepő, de a kávéfogyasztásban a hétvége sem jelent visszaesést, az eddigi abszolút fogyasztási csúcs – idén augusztus 5-én – egy szombati napra esett. A legtöbb információ a MOL Move-felhasználók szokásairól gyűlt össze a rendszerben: ők évente átlagosan 12 alkalommal kávéznak a Fresh Cornerekben. Akadnak meghökkentő egyéni csúcsteljesítmények is: van olyan MOL Move-ügyfél, aki egy év alatt 1635 alkalommal kávézott, ami átlagosan napi öt kávét jelent. A tízmilliomodik adagot egyébként az M1 autópálya 22-es kilométerénél lévő Fresh Cornerben szolgálták ki, ahol a vásárló egy hosszúkávét fogyasztott. Maga a hálózat naponta több mint 32 500 kávét értékesít, ez óránként mintegy 1350, illetve percenként 23 adagnak felel meg. Ha mindezt a nyitvatartási időre vetítjük, akkor már óránként közel 2040 adagot mutat a számláló, tehát a fogyasztók két másodpercenként vásárolnak kávét a MOL töltőállomásain.
A magyar kávéfogyasztókról általánosságban tudható, hogy naponta kétszer kávéznak otthon és/vagy a munkahelyen. A Fresh Cornerbe betérők az esetek jelentős hányadában két kávét vesznek, jellemzően saját fogyasztásra és az utas számára. A választásnál a legfőbb motivációt az íz és a koffeinmennyiség jelenti: a fogyasztók többsége egyszerre keresi a gasztronómiai élményt és a felfrissülés lehetőségét, amely az utazást is biztonságosabbá teheti. Bár azt gondolnánk, hogy aki egy töltőállomáson kávézik, az jellemzően siet, és inkább elviszi a kávét, ezt a feltételezést az adatok nem támasztják alá: a helyben fogyasztás gyakoribb, mint az elvitel. Ez igazolja a MOL kiskereskedelmi stratégiáját, amely a Fresh Corner hálózaton keresztül nem csupán háttérszolgáltatást, hanem színvonalas feltöltődési lehetőséget és minőségi termékeket kínál az autósok számára. A vállalat folyamatosan követi az ügyféligényeket és teszteli, fejleszti a saját termékeit: közelmúltban két olyan saját márkás kávékülönlegességgel is bővült a Fresh Corner kínálata, amely a neves termőterületek ízvilágát hozza el a magyar fogyasztóknak.
„Az üzemanyagok után a kávé a legnagyobb volumenben eladott termékünk, a Fresh Cornerek kávéforgalma folyamatosan nő. A tízmilliomodik adag ebben a folyamatban fontos mérföldkőnek számít: nemcsak az üzleti megfontolások helyességéről ad visszaigazolást, hanem a töltőállomásaink változó szerepköréről, komplex szolgáltatási központokká alakulásáról is. A kávéfogyasztók köre egyre bővül, méghozzá a fiatalabbak irányába, ezt az európai trendet Magyarország némi lemaradással ugyan, de követni látszik. A MOL célkitűzése egyértelmű: az a szándékunk, hogy az út közben elérhető legjobb kávét mi adjuk, és ezzel a Fresh Cornereket a lehető legmagasabb szintre pozicionáljuk a minőséget tekintve. A hálózat a régió 10 országában több mint 2000 töltőállomáson elérhető, segítve, hogy olyan ügyfélközpontú kiskereskedővé váljunk, amely regionális szinten biztosít széles termékválasztékot, a gasztronómiában is magas minőséget és egyre bővülő kényelmi szolgáltatásokat. 2022-ben a régióban 53 millió csésze kávét, és 27 millió adag hot-dogot értékesítettünk – ezek is imponáló számok, de várakozásaink szerint az idei adatok lényegesen magasabbak lesznek”
– fogalmazott dr. Orosz András, a MOL Magyarország Kiskereskedelem igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Fény derült a zserbó titkára – ünnepi hagyomány újragondolva
Hagyomány és innováció találkozása az ünnepi asztalon: a MOL és…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >