Túl a nehezén?

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 03. 01:52

Az újból növekedési pályára állt fogyasztói bizalom keresleti, a kormányzati sertésstratégia megvalósulása kínálati oldalról tehet jót a húsvéti sonkák piacának. A gyártók két fő jelszava a tradíció és a minőség, a gyakorlatban pedig kisebb, praktikusabb kiszerelésekkel és a bolti láthatóság fokozásával készülnek a négyhetes szezonra.

Jól tükrözte a húskészítménypiac egészének trendjeit tavaly a húsvéti sonkák eladása: mennyiségben jelentősen, értékben viszont csak minimálisan csökkent.

– A jelenlegi kedvezőbb makrogazdasági helyzet, valamint a fogyasztói bizalmi indexek pozitív tendenciái alapján 2014-ben a fogyasztás lassú növekedésére számítunk – jelzi Szántó Zoltán, a Pick Szeged Zrt. szenior termékmenedzsere. – Idén a húsvét meglehetősen késői időpontra esik, ami kereskedelmi szempontból szerencsés, hiszen az értékesítési periódus jóval hosszabb lesz, mint a tavalyi évben. A késői időpontból adódóan viszont előfordulhat egy nagyobb felmelegedés, amely esetén mind a szállítóknak, mind az üzleteknek fokozottabban kell figyelni a hűtőlánc betartására! – hívja fel a figyelmet.

Egységes kiszerelésben
a PICK-szortiment

 Szántó Zoltán szenior termékmenedzser Pick Szeged


Szántó Zoltán
szenior
termékmenedzser
Pick Szeged

A Pick Szeged a 2014-es húsvéti szezonban is a Békebeli termékcsalád értékesítésére fókuszál, amelyet elsősorban a minőség iránt elkötelezett, tradicionális ízek kedvelőinek fejlesztettek ki. A PICK húsvéti szortimentjének legfajsúlyosabb részét a már jól ismert alaptermékek adják: a PICK Békebeli Tarja, a PICK Békebeli Kötözött sonka és a 2011-ben bevezetett PICK Békebeli Frikandó sonka. Évről évre kedveltebb a PICK Békebeli Dió is, amely a comb legnemesebb húsrészéből készül.

A kiváló alapanyagból, száraz sózással történő pácolással és hagyományos füstöléssel készülő termékek kitűnő ízükkel és egyenletes, kiváló minőségükkel vívták ki a fogyasztók elismerését.

– A PICK Békebeli termékre jellemző fekete-arany színű arculattal ellátott tasakok egységesebb, esztétikusabb megjelenést és jobb márkabeazonosíthatóságot biztosítanak az üzletek polcain – beszél a csomagolás „titkairól” Szántó Zoltán. – Kiszerelések tekintetében úgy tapasztaljuk, hogy a kisebb kiszerelések irányába mozdul a piac, ezért ennek megfelelve a szortimentünk teljes egészét önkiszolgáló, vákuumcsomagolt formában, körülbelül 0,8–1,1 kg-os kiszerelésben, 45 napos minőségmegőrzési idővel hozzuk forgalomba.

A cég 2014-ben a tavalyi árszinten kínálja húsvéti készítményeit. A korábbi években alkalmazott intenzív akciós politikán nem változtatnak, húsvéti kommunikációt nem terveznek.

– Az értékesítés támogatásaként elsősorban láncspecifikus árakciókat szervezünk, hálózati újságban történő megjelenéssel egybekötve – informálja lapunkat a senior termékmenedzser. – Ezenkívül, szintén hálózatspecifikusan, másodlagos kihelyezéseket, illetve polcvéges megjelenéseket foglaltunk le.

Fókuszban a prémium
a Kométánál

A minőségi sonkák között erős pozíciókat foglal el a Kométa 99 Zrt., amelynek marketingigazgatója, Bódi Krisztina a tavalyi évvel kapcsolatban elmondja: az emelkedő alapanyagárakat nem, vagy csak igen kis mértékben tudták érvényesíteni átadói áraikban, ez pedig komoly nehézséget okozott az egész iparág számára. Mindezek ellenére 2013-ban növelni tudták értékesítésüket. Abban bíznak, hogy ez a tendencia hosszú távú lesz – a kormány által elfogadott sertéságazati stratégia mindenesetre ehhez a bizakodásoz jó kiindulópontot jelent.

– Az alacsony minőségű importtermékek részaránya azonban még mindig túlságosan magas; sonka és sonka között hatalmas különbség lehet – hívja fel a figyelmet Bódi Krisztina. – Sajnos, még mindig az ár az egyik legfontosabb szempont vásárláskor, bár van egy szűkebb réteg, amelyik ragaszkodik a minőséghez. A kiszerelési méretek igen változatosak: a most futó „Ön kimatekozta már?” kampányunkkal éppen arra szeretnénk mi is felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy gondosan válasszanak: figyeljenek a beltartalmi értékre, keressék a kilós árat, és ne tévessze meg őket egy alacsony csomagár.

Húsvétkor a Kométa minőségi sonkáit állítja a középpontba: a Buonissimo, a Benvenuto és a Gustavo sonkákat. Ezek a termékek a magyar piacon egyedülálló módon hozzáadott foszfát nélkül készülnek, glutén-, laktóz-, tejfehérjementesek, kiemelkedően magas hústartalommal rendelkeznek. Emellett természetesen nem feledkeznek meg a fogyasztók eddigi egyik kedvenc Kométa-termékéről, a Kemencés sült sonkáról sem.

Hagyomány és életérzés Pápáról

A Pápai Hús 1913 Kft. mindig is kiemelkedő pozíciót foglalt el a hagyományosan füstölt húsvéti termékek előállításában. Az idei húsvéti sonkaszezonra is nagy erőkkel készülnek, a vásárlók körében igen népszerű, topkategóriás, tradíciókat őrző sonkaféléik különféle variánsai országszerte megtalálhatók az üzletekben.

– A termékeink kiszerelése is a vásárlók igényeihez igazodik, hiszen egészben, illetve darabolt és szeletelt formában is beszerezhetőek, felelve ezzel a fogyasztói keresletre és a mennyiségi igények változására – teszi hozzá Sebestyén Erzsébet, a Pápai Hús 1913 Kft. kereskedelmi igazgatója. – Az ünnepek közeledtével a vevők egyre inkább a tradíciók oltárán áldoznak, és figyelnek arra, hogy lehetőség szerint mindenképpen kerüljön valamilyen sonkaféle a család asztalára. Erre az igényre nagy szakértelemmel és precíz odafigyeléssel elkészített termékek garmadájával reagálunk. A már számtalanszor bizonyított hagyományos termékcsaládunkkal célunk az igazi húsvéti érzés megteremtése és a család összehozása egy laktató, ünnepi étkezés keretében. Ilyenkor a vásárlók kosarában gyakori vendég a Pápai hagyományos parasztsonka és a Pápai hagyományos parasztlapocka, de a Pápai hagyományos füstölt tarja és a Pápai hagyományos füstölt comb is az időszak sztártermékének számít.

Húsvét táján a marketing középpontjába az eladásösztönzést állítják: többnyire instore megjelenéssel, illetve akciókkal segítik a hagyományos termékeiket. Arra törekednek, hogy az ünnepek előtti négy hét polcképét döntően befolyásoló tradicionális termékcsaládjuk minél többször kerüljön a vásárlók látókörébe.

Sz. L.

Kapcsolódó cikkeink