Túl a húszon a COOP
Megalakulásának 20. évfordulóját ünnepelte november 18-án a COOP Üzletlánc Budapesten, a Müpában. A jubileumi rendezvény központi gondolata az „összefogás” volt, amely meghozta gyümölcsét: az üzletlánc mára a szektort érintő viharok dacára a hazai kereskedelem meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát.
A mai ünnep az összefogás sikerének az ünnepe, jelentette ki ünnepi beszédében Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, aki kiemelte:
– A magyar szövetkezeti kereskedelem történetében jelentős mérföldkő volt, amikor megalakult a Coop Üzletlánc. Annak idején persze szép számmal akadtak bírálóink is, akik ellenezték ezt a lépést. Utólag is elismerve jogukat a véleményükhöz, azt gondolom, az, hogy ma itt lehetünk Önökkel, az akkori döntésünk helyességét igazolja.
Hozzátette: a kereskedelem világa megkapó világ, amely kiváló teljesítményekre ösztönöz, ám kemény kihívások elé is állítja a szereplőket. A COOP ugyanakkor állja a versenyt a tőkeerős, multinacionális versenytársakkal szemben is. Ez csak az összefogás révén lehetséges.
Szükség van erős nemzeti vállalatokra
Az eseményen részt vett a nemzetgazdasági miniszter, aki gratulált az eddig elért sikerekhez a COOP-nak.
Varga Mihály ünnepi beszédében kiemelte: egy olyan hazai üzletlánc húszéves évfordulóját ünnepeljük, amely felvette a versenyt a nagy nemzetközi láncokkal, válaszolt a folyamatosan jelentkező kihívásokra, és – kiemelten figyelve a munkahelyek megtartására, bővítésére – a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. Nekünk pedig nagy szükségünk van az ilyen elvek mentén működő kereskedelmi vállalatokra, hiszen erős gazdaság nem építhető erős nemzeti vállalatok nélkül – tette hozzá a tárcavezető.
Varga Mihály szerint figyelemre méltó, hogy a COOP a magyar termékek szerepét hangsúlyozza, és mintegy 80 százalékban hazai feldolgozású termékeket árusít. „Minden itt elköltött forint a magyar munkahelyeket, a magyar gazdaságot támogatja” – fogalmazott a miniszter.
Folyamatos fejlődés
Az elmúlt húsz év kihívásairól és az azokra adott válaszokról beszélt felszólalásában Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Mint elmondta: az olyan tényezők, mint a szövetkezet hatékony koordinációjának megteremtése, a kíméletlen versenykörnyezet vagy a vásárlói elvárások változása mind feladatok elé állították az üzletláncot. Ezeknek a kihívásoknak csak folyamatos fejlődéssel, kemény munkával lehet megfelelni.
Tóth Géza szerint a változó gazdasági környezet mellett a körülöttünk lévő világ is jelentősen megváltozott húsz év alatt. A módosult női szerepek miatt a hölgyeket nagy számban foglalkoztató COOP családbarát munkahely igyekszik lenni, a klímaváltozás hatásaira pedig környezettudatos fejlesztésekkel válaszol a cég.
A szövetkezeti rendszert és ennek legfontosabb magyarországi szereplőjét, a COOP Üzletláncot méltatta beszédében Dr. Zs. Szőke Zoltán, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség elnöke. Kijelentette: ma a világon mintegy egymilliárd ember dolgozik szövetkezeti rendszerben, „ennyien pedig nem tévedhetnek”.
Felidézte: a szövetkezeti múlt több mint százéves a COOP esetében, az alapelvek és a fő gondolat pedig azóta sem változott. Mindezt kiegészíti a folyamatos fejlődés, amely a nehézségek ellenére az egyik legnagyobb kereskedelmi szereplővé tette az üzletláncot.
Stabil partner,
régi támogató
Bodrogai Ferenc, a Forest Papír Kft. ügyvezetője a COOP egyik legrégebbi beszállítójaként szólalt fel az eseményen. Beszédében kifejtette: a hazai kereskedelmi szereplők közül a COOP a legemberibb vállalat, ami stabil kapcsolatot jelent. Az ügyvezető megköszönte az elmúlt húsz év közös munkáját, és sok sikert kívánt a további eredményekhez.
Köszönetet mondott a COOP támogatásáért az eseményen Szabó Bence is. A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) főtitkára emlékeztetett: az üzletlánc 1996 óta támogatója az olimpiai gondolatnak, és a legnehezebb időszakokban is a MOB mellett állt. Az összefogás erőt ad, ezt mi sem illusztrálja jobban, mint a COOP és a Magyar Olimpiai Bizottság közös munkája.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >