Túl a 150 bolton a Lidl

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 06. 19:44

A Lidl alapítása a 30-as évekre nyúlik vissza Németországba, ahol jelenleg több mint 5000 egységet üzemeltet. Mára már Európa legnagyobb diszkont élelmiszer-kereskedelmi hálózatát tudhatja magáénak, 27 országban van jelen. Anyacége a Schwarz-csoport, amely az ötödik legnagyobb kiskereskedelmi cég a világon. A Sczwarz család a Lidl nevet egy üzleti partnerüktől, Ludwig Lidl nyugalmazott tanártól vásárolta meg, mivel a „Schwarz” név negatív asszociációkat keltett volna a piacon. A Lidl uniformizált boltjai jelenlegi formájukban 1973 óta működnek.

A Lidl Magyarországon 2004-ben jelent meg piaci szereplőként, amikor is első logisztikai központját és 12 üzletét megnyitotta. Mára már országszerte 152 áruháza, 3 logisztikai központja (Székesfehérvár, Hejőkürt, Szigetszentmiklós) és több mint 3500 dolgozója van. Az elmúlt néhány évben a diszkont élelmiszer-kereskedelmi hálózatok között átvette a vezető szerepet. Az üzletek cikkelemszáma meghaladja az 1400-at, ezek beszerzésekor különös figyelmet fordít a cég a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, hiszen ezen termékek egy része számos európai Lidl áruház polcain is megtalálható.

A lánc alapelve és egyben sikerének záloga, hogy a bolt megnyitásának első pillanatától a vásárló elégedettségének megtartására és fokozására fókuszál. Továbbá a vállalat mindig nagy hangsúlyt fektetett a vásárlás kényelmének biztosítására.

A Lidl a hetente változó food-akciókon túl non-food termékakciókkal jelentkezik, ahol textiláruk, növények, ruházati termékek és berendezési tárgyak is megtalálhatóak, melyek rendkívül kedvező árakon kerülnek a polcokra.

Kapcsolódó cikkeink