Tudatosabbak a magyarok a fenntarthatósággal, de kevesebbet költenek rá az idei karácsonyon
Az árérzékenység még mindig fontos tényező a magyarok vásárlási szokásai szempontjából, de a zöldebb megoldás nem feltétlenül kerül többe. A tavalyi évhez képest jelentősen visszaesett azok száma, akik hajlandóak lennének többet fizetni a környezetbarát csomagolásban érkező ajándékokért, és a magyarok jelentős része az ünnepek alatt sem tervez a megszokottól eltérő lépéseket tenni a fenntarthatóság érdekében – derül ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft. kutatásából, amit a tavalyi évhez hasonlóan idén is elvégzett a vállalat. Jó hír viszont, hogy a szelektív hulladékgyűjtés nem kerül semmibe, a legnépszerűbb csomagolóanyagok pedig így bekerülhetnek a körforgásos gazdaságba.

(Fotó: Pixabay)
Arra a kérdésre, hogy milyen lépéseket tesznek a válaszadók karácsonykor a fenntarthatóságért, a szelektív hulladékgyűjtés (69%), a termékek újra felhasználása (49%), illetve a nejlonzacskók használatának mérséklése (46%) voltak a leggyakoribb válaszok. Mindössze 6% mondta azt, hogy csak fenntartható csomagolásban lévő terméket vesz az ünnepi étkezésekhez, és mindössze 5% korlátozza a választását fenntartható csomagolásban érkező ajándékokra. Ezek az arányok nem sokat változtak a tavalyi évhez képest, egyedül a szelektív hulladékgyűjtés lett népszerűbb – 2021-ben még csak 59% gondolt erre.
A környezetbarát csomagolás szempontjából ez a helyzet
Mindössze 50% azok aránya, akik direkt rákérdezésre inkább fontosnak tartják ezt a szempontot a karácsonyi ajándékok beszerzésekor. Többletköltséget a megkérdezettek 59%-a vállalna, de mindössze 8% tenne így minden körülmények között. Azok, akik legalább egyesesetekben, vagy nem túl nagy árkülönbözet esetén a környezetbarátabb csomagolásért hajlandóak lettek volna többet fizetni, a tavalyi évben még 74%-ot tettek ki. Ugyanakkor a fenntarthatósággal kapcsolatban tudatosabbak lettek a magyarok: tavaly még a válaszadók csak 29% mondta azt, hogy a környezetbarát csomagolást nagyrészt szem előtt tartja, és mindössze 8% számára volt ez a legfontosabb szempont.
A válaszadók 23%-a mondta csupán, hogy környezetbarát csomagolóanyagot tervez venni az ajándékokhoz
Bizakodásra ad azonban okot az, hogy amikor a válaszadókat arról kérdezték, milyen csomagolóanyagot vásárolnak idén az ajándékokhoz, a legtöbben a papír csomagolóanyagokat részesítették előnyben – 59% csomagolópapír, 36% papírzacskó és papírdoboz használatát tervezi. Vagyis a valóságban 23%-nál jóval többen választanak olyan alternatívát az ajándékok becsomagolásához, ami fenntartható lehet.
„Megfelelő kezelés és újrahasznosítás mellett a papírnak, hullámkartonnak fontos szerepe lehet a körforgásos gazdaságban” – mondta el Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. „A hullámkarton 100%-ban lebomló, de akár újabb csomagolóanyagok előállításához is fel lehet használni, vagyis elviekben az idei évi csomagolóanyag nyersanyagából készült díszdobozba a jövő évi karácsonyi ajándékok is bekerülhetnek. Ehhez persze elengedhetetlen a szelektív hulladékgyűjtés, a kutatás eredményeiből azonban úgy tűnik, hogy a magyarokban van erre hajlandóság.”
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >