Tudást, exportpiaci orientációt és élő kapcsolatrendszert visz a határon túlra a Magyar Nemzeti Kereskedőház
Több, mint félszáz erdélyi magyar vállalkozó vett részt az első határon túli Exportkonferencián.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház első alkalommal szervezte meg a határon túli magyar vállalkozások képzését és átfogó tájékoztatását célzó Exportkonferenciáját. A székelyföldi eseményen több, mint félszáz erdélyi magyar vállalkozó vett részt, akik tudáshoz, exportpiaci orientációhoz és élő kapcsolatrendszerhez juthattak a konferencia külpiaci szakértőitől.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház kiemelt figyelmet fordít a közép-európai gazdasági régió fejlesztésére, a magyar-magyar üzleti kapcsolatok dinamizálására, a határokon átívelő és határ menti együttműködések ösztönzésére.
Tekintettel arra, hogy Románia az Európai Unió egyik legdinamikusabban fejlődő országa, egyben potenciális célpiaca a magyar vállalkozásoknak, a Kereskedőház öt irodát nyitott Erdélyben. A legnagyobb magyar közösség Székelyföldön él, melynek két gazdasági központja Székelyudvarhely és Csíkszereda. Az MNKH székelyudvarhelyi regionális irodája közel 500, a vonzáskörzetében működő magyar vállalkozással áll napi kapcsolatban. A helyi cégek részéről a legnagyobb igény információra, üzleti partnerek és konkrét üzleti lehetőségek felkutatására, valamint a megfelelő gyakorlati ismeretek megszerzésére van.
,,A Magyar Nemzeti Kereskedőház kiemelt célja a határokon átívelő magyar-magyar gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok még szorosabbá fűzése. E cél elérésében az MNKH-nak már kézzel fogható eredményei is vannak, hiszen szolgáltatásainkat elérhetővé tettük a határon túli magyar vállalkozások számára, valamint 20 külképviseleti irodát nyitottunk a szomszédos országokban és Lengyelországban. A most induló határon túli Exportkonferencia pedig jelentős mértékben hozzájárul az üzleti kapcsolatok kialakításához, erősítéséhez, hiszen nem csak tudást, de élő kapcsolatrendszert is átadunk a vállalkozásoknak” – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Székelyföld igen gazdag természeti kincsekben. Elsősorban bio-termelésre alkalmas termőföldjei, nagy kiterjedésű egybefüggő erdői és szántói teszik az agrár-és élelmiszeripar központjává. A Magyar Nemzeti Kereskedőház által létrehozott Áldomás prémium kategóriás élelmiszereket összefogó közösségi márkája tehát kiváló lehetőség a székelyföldi termelők számára, megtermelt árualapjuk exportpiacra juttatásában.
A csíkszeredai Exportkonferencia tervezetten egy programsorozattá válik 2017-re, hiszen a Kereskedőház célja, hogy Magyarország Főkonzulátusával, valamint a helyi önkormányzatokkal szoros együttműködésben folyamatosan biztosítsa a sikeres exporttevékenységhez szükséges információkat és élő kapcsolatrendszereket a határon túli magyar vállalkozások számára.
,,A két ország vállalkozásai, illetve a magyarországi és székelyföldi vállalkozások közötti üzleti kapcsolatainak kialakításában fontos szerepe van a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak és az általa létrehozott helyi irodahálózatnak. A külképviseleti irodák számos olyan szolgáltatással állnak a vállalkozások rendelkezésére, melyek megkönnyítik az ügyletek lebonyolítását, létrejöttét. Az Exportkonferencia kezdeményezés pedig szintén hiánypótló, hiszen olyan tudásbázist ad, mely megalapozza a sikeres exporttevékenység alapjait” – hangsúlyozta dr. Zsigmond Barna Pál, Magyarország csíkszeredai főkonzulja.
„Üdvözöljük a Magyar Nemzeti Kereskedőház kezdeményezését. Prioritásnak kell lennie mindnyájunk számára a gazdaságfejlesztés és a munkahelyteremtés. Meggyőződésem, hogy a magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése és a Kereskedőházzal való együttműködés a székelyföldi vállalkozói kedv serkentésével, továbbá új munkahelyek létrejöttével fogja gyarapítani közösségünk” – mondta Tánczos Barna szenátor.
Az Exportkonferencia a délvidéki Szabadkán folytatódik.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >