Tudás és élmény: hamarosan nyit a METRO Vevőakadémia
Előreláthatólag októberben nyit a budaörsi METRO tőszomszédságában a nagykereskedelmi lánc Vevőakadémiája, amely Magyarországon egyedülálló lehetőséget teremt a HORECA- és a kiskereskedelmi szektor továbbképzésére, látványos szakmai rendezvények lebonyolítására. A részletekről Balestra Piroska vevőakadémiai osztályvezető tájékoztatta lapunkat.A képzési központ létrehozásával a METRO Kereskedelmi Kft. célja az volt, hogy profi partnerei számára tudást, információt szolgáltasson – részben akkreditált – tréningek formájában. A tréningek sokszínűek, HORECA-vonalon lesz bármixer- és baristaképzés, megismerkedhetnek az érdeklődők a borkóstolás világával, szó esik a hungarikumokról, az olasz konyháról, vagy például az édesvízi és tengeri halakról, a kereskedelmen belül pedig többek között olyan témákat terveznek, mint a HACCP, a boltberendezés, az árukihelyezés, az árazás, vagy a hatósági előírások összefoglalása.
Mindent a szemnek és a kéznek
A Vevőakadémia azonban az információátadásnál többet is igyekszik nyújtani. A tudás mellett ugyanolyan hangsúlyt kap az élményszerűség is. Elsősorban a gasztronómia aknázhatja ki a 12 állásos tankonyha nyújtotta lehetőségeket, ahol az oktató séf munkája kivetítőkön követhető. Mellette egy 24 fős auditórium biztosít helyet az elméleti foglalkozásoknak. A gasztronómiai blokkhoz tartozik egy 30 fős étterem is, lobbival, bárpulttal. A kereskedőpartnerek számára egy mintaüzletet rendeznek be regálokkal, csemegepulttal, ahol az elméleti oktatás után a gyakorlatban is meg lehet tekinteni a helyes metódusokat. Az épületben még egy 120 fős konferenciatermet is kialakítanak. Izgalmas, házon belüli kezdeményezés az érzékszervi labor, ahol a beszállítók vagy termékfejlesztők által behozott termékeket az erre specializált szakemberek próbának vetik alá, és véleményt mondanak róluk.
Nyílt napok a Hoventa után
Az egyes képzési programok élén neves szakemberek állnak. A főzési programok felelőse például Kalla Kálmán Európa- és Aranysapka-díjas séf lesz.
A modulok különböző hosszúságúak lesznek. Az akkreditált képzések esetében előírás a 24 órányi oktatás, ezeket valószínűleg háromnapos képzés keretében bonyolítják le. De olyan érdekes résztémákat is terveznek, amelyeket egynapos „villámtréningek” formájában vesznek át az érdeklődőkkel.
A képzésekre bárki jelentkezhet, a hobbiszakácstól a konyhafőnökig, az új ismeretekre vágyó boltvezetőtől a boltnyitás előtt álló vállalkozóig. A METRO partnerei mindenképp kedvezőbb anyagi feltételekkel vehetnek részt ezeken a tréningeken; ennek mértéke attól függ majd, mekkora tételben vásárolnak a lánc áruházaiban. A kedvezményrendszer részletes kidolgozása folyamatban van.
A Vevőakadémia weboldala www.vevoakademia.hu címen október elején indul.
A METRO képzési központja előreláthatólag (a hatósági engedélyek függvényében) a Hoventa ideje alatt (október 19–22.) nyitja meg hivatalosan a kapuit. Október utolsó hetében pedig nyílt napok keretében mutatkozik be a célközönségnek, amikor is – előzetes jelentkezés alapján – bárki részt vehet a helyszínen folyó programokon, képzéseken. A kiállításon pedig rövidfilm pereg majd az Akadémiáról.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >