Trump alumíniumvámja miatt több PET-palackot használhat a Coca-Cola
Donald Trump amerikai elnök 25%-os vámot tervez bevezetni az acél- és alumíniumimportra, amely a Coca-Cola csomagolási stratégiájára is hatással lehet.
James Quincey, a vállalat vezérigazgatója elemzőkkel egyeztetve elmondta, hogy a vám elsősorban Észak-Amerikában növeli a költségeket, de a cégnek lehetősége van más csomagolási alternatívákra váltani.
Ha az alumíniumdobozok drágulnak, a Coca-Cola nagyobb hangsúlyt fektethet a PET-palackokra és más csomagolási megoldásokra. Quincey szerint a csomagolás a teljes költségszerkezet csak egy kis részét teszi ki, jelezve, elképzelhető, ogy némiképp el van túlozva az alumíniumár 25%-os növekedésének hatása a teljes [Coca-Cola] rendszerhez viszonyítva. Mint fogalmazott, „(a hatás) nem jelentéktelen, de nem fog gyökeresen megváltoztatni egy több milliárd dolláros amerikai üzletet.
Az esetleges költségnövekedést a vállalat különböző stratégiákkal tudja kezelni: például az ellátási lánc optimalizálásával, a beszerzési források módosításával, kisebb súlyú alumíniumdobozok használatával, áremeléssel, vagy éppen – bizonyos mértékig – PET-palackokra való átállással. A vezérigazgató a vámokat menedzselhető problémának nevezte az amerikai üzletmenet egészét tekintve.
A Coca-Cola 2024-ben 47,1 milliárd dolláros nettó bevételt ért el, ami 3%-os növekedés az előző évhez képest. Az üzemi eredmény 12%-kal csökkent, míg az árfolyamhatásoktól megtisztított eredmény 16%-kal nőtt. 2025-re a vállalat 5-6%-os organikus bevételnövekedést prognosztizál.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >