Trump alumíniumvámja miatt több PET-palackot használhat a Coca-Cola
Donald Trump amerikai elnök 25%-os vámot tervez bevezetni az acél- és alumíniumimportra, amely a Coca-Cola csomagolási stratégiájára is hatással lehet.
James Quincey, a vállalat vezérigazgatója elemzőkkel egyeztetve elmondta, hogy a vám elsősorban Észak-Amerikában növeli a költségeket, de a cégnek lehetősége van más csomagolási alternatívákra váltani.
Ha az alumíniumdobozok drágulnak, a Coca-Cola nagyobb hangsúlyt fektethet a PET-palackokra és más csomagolási megoldásokra. Quincey szerint a csomagolás a teljes költségszerkezet csak egy kis részét teszi ki, jelezve, elképzelhető, ogy némiképp el van túlozva az alumíniumár 25%-os növekedésének hatása a teljes [Coca-Cola] rendszerhez viszonyítva. Mint fogalmazott, „(a hatás) nem jelentéktelen, de nem fog gyökeresen megváltoztatni egy több milliárd dolláros amerikai üzletet.
Az esetleges költségnövekedést a vállalat különböző stratégiákkal tudja kezelni: például az ellátási lánc optimalizálásával, a beszerzési források módosításával, kisebb súlyú alumíniumdobozok használatával, áremeléssel, vagy éppen – bizonyos mértékig – PET-palackokra való átállással. A vezérigazgató a vámokat menedzselhető problémának nevezte az amerikai üzletmenet egészét tekintve.
A Coca-Cola 2024-ben 47,1 milliárd dolláros nettó bevételt ért el, ami 3%-os növekedés az előző évhez képest. Az üzemi eredmény 12%-kal csökkent, míg az árfolyamhatásoktól megtisztított eredmény 16%-kal nőtt. 2025-re a vállalat 5-6%-os organikus bevételnövekedést prognosztizál.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Share a Coke, Share the Music szlogennel felejthetetlen bulira hívja a fogyasztókat a Coca-Cola
A Coca-Cola felejthetetlen bulival ünnepli meg az „Oszd meg a…
Tovább olvasom >Az employer branding és a csomagolástechnika új korszaka az Sz. Variánsnál
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is…
Tovább olvasom >Közös európai fellépés eredményeként változtat zöld marketing üzenetein a Coca-Cola
A Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >