Trónkövetelők az online hirdetési piacon
Jelenleg még mindig két nagyvállalat uralja az online hirdetési piacot, a Google és a Facebook. Mindazonáltal az elmúlt időszakban fiatal vállalatok egész csapata kezdett fellépni trónkövetelőként. A trendek szerint úgy tűnik, hamarosan megtörhet a két szereplő dominanciája.
Az idei harmadik negyedéves vállalati gyorsjelentési szezon egyik legizgalmasabb tapasztalata, hogy kiderült, több olyan cég is van, amely látványos növekedést produkált az online hirdetési piacon.
A Snapchat mögött álló Snap, a Pinterest és az Amazon egyaránt gyorsabb növekedést hozott össze, mint a jelenlegi két uralkodó, a Google és a Facebook.
Ez a trend pedig egyre inkább arra utal, hogy hamarosan sokkal diverzifikáltabb lehet az internetes hirdetési piac, mint korábban volt – írja a CNBC.
A Facebook az idei harmadik negyedévben 28 százalékos hirdetési bevétel-növekedést produkált, amivel már a harmadik egymást követő negyedévben ment a bővülési ütem 30 százalék alá. A Google hirdetési bevétel-növekedése ezzel szemben csupán 17 százalékos volt.
Az EMarketer pedig idén már azt jósolta, hogy bár a két gigász ebben az évben még uralni fogja a piacot, épp 2019 lehet az az év, amikor a Facebook és a Google együttes amerikai reklámpiaci részesedése már csökkenést mutathat.
Az elemzők szerint egyébként a teljes amerikai digitális hirdetési piac jövőre 17 százalékkal, 151,3 milliárd dollárra bővül majd.
A méret tekintetében az Amazon számít a legnagyobb kihívónak, noha nem Jeff Bezos cége a leggyorsabban növekvő platform. A legerősebb növekedést ugyanis a Snap hozta össze, amely a legutóbbi jelentése szerint 50 százalékkal, 446,2 millió dollárra növelte a hirdetési bevételeit a megelőző negyedévben.
Ez összegszerűen azonban még messze elmarad a nagyoktól. A Google hirdetési bevételei ugyanis 33,9 milliárd dollárt tettek ki, míg a Facebooknál ez 17,4, az Amazonnál pedig 3,6 milliárd dollárt jelentett. A Snapet még a Twitter is megelőzte a maga 700 millió dollárjával.
A Snap jelentősége azonban a rendkívül gyors növekedési potenciáljában rejlik, amit már a befektetők is jutalmaztak.
A vállalat részvénye idén nagyjából 175 százalékot emelkedett, miután a hirdetők mellett a befektetők is meglátták, az üzenetküldő alkalmazás komoly lehetőségeket rejt magában.
Mindeközben az Amazonnál a hirdetési divízió kiemelten jól teljesített az egyébként igen gyenge harmadik negyedévben. A vállalat összességében kiábrándító profitszámokat és előrejelzést közölt, de az „egyéb” kategória alá eső bevételek (melyek elsősorban a hirdetési divíziót jelentik) 44 százalékkal nőttek.
Bár a Pinterest gyorsabb bővülést hozott össze, mint az Amazon, a Snap növekedését nem érte utol. Bár a képmegosztó közösségi oldal bevételei elmaradtak a várakozásoktól (ennek eredményeként a cég részvénye 17 százalékot szakadt pénteken), a hirdetési bevételek így is 47 százalékkal bővültek.
A trónkövetelők listájából azonban látványosan hiányzik egy szereplő, amely egyébként a piaci részesedését tekintve negyedik a sorban: a Twitter.
A kimaradás oka, hogy míg a Snap, a Pinterest és az Amazon gyorsabb növekedést produkál, mint a Google és a Facebook, a Twitter le van maradva. A harmadik negyedéves adatok szerint a vállalat mindössze 8 százalékkal (702 millió dollárra) növelte a hirdetési bevételeit. Ez egyébként igen jelentősen el is maradt az elemzők által várt 756 millió dollártól. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Közösségi vásárlást tesz lehetővé az Amazon együttműködése a TikTokkal és a Pinteresttel
Az Amazon partnerségre lépett a TikTokkal és a Pinteresttel azért,…
Tovább olvasom >Már kevésbé hallgatnak az influencerekre a német fogyasztók
Németországban csökken az influencerek befolyása a vásárlói magatartásra, ahogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >