Trans-Sped: késésre és áremelkedésre lehet számítani a logisztikában
A következő hónapokban késésekre, áremelkedésre, fennakadásokra kell számítani a világkereskedelemben, miután a legnagyobb hajózási vállalatok közül több is határozatlan időre felfüggesztette a konténerhajók áthaladását a Szuezi-csatornán az elmúlt hetek politikai eseményeinek hatására – hívta fel a figyelmet a Trans-Sped komplex logisztikai szolgáltató cég az MTI-nek küldött csütörtöki közleményében.
A logisztikai iparágban felmerülő nehézségek az egész világ működésére kihatnak. A logisztikai vállalatok hónapokra előre megtervezett menetrendjei felborulnak, a termelő és gyártó cégek a kalkulált szállítási díjakhoz képest magasabb áron, késve kapják meg rendeléseiket, a kereskedelemben pedig hiány léphet fel – idézi a közlemény Mihály Attilát, a cég szakértőjét.
Megjegyezte: a bizonytalanságot fokozza, hogy a platformokon, amelyeken folyamatosan követni lehetett a hajók útját, most biztonsági okokból nem mutatják a veszélyeztetett térségben haladó hajók neveit.
A felfüggesztések miatt a Távol-Kelet és Európa, illetve Amerika között közlekedő teherszállító hajók egy része a Jóreménység foka felé tesz kerülőt, ami legalább 10 000 kilométer, és mintegy 8-10 nap pluszt jelent egy úton. Az új útvonal nagyságrendileg 800-900 ezer dolláros többletet jelenthet egy hajónál, ami a megbízót terheli – emelte ki a szakértő.
Szerinte gazdasági előrejelzések alapján a tengeri piacon bekövetkezett áremelkedések 0,5-0,6 százalékkal növelhetik az inflációt világszerte.
A szakértő úgy látja, ha újra biztonságosan hajózható lesz a Vörös-tenger, akkor is hónapokra lesz szükség, hogy normalizálódjanak a szállítási idők és az árak, valamint pótolják a termelésben kialakult hiányt.
A helyzetet nehezíti, hogy február elején, a kínai holdújév időszakában a világ egyik legnagyobb logisztikai központjában, Kínában leáll a forgalom, így már most olyan visszajelzések érkeznek a hajótársaságoktól, miszerint a tervezett szállításoknál a csúszás nem pár nap, hanem akár több hét is lehet – hangsúlyozta Mihály Attila.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >