Trade Marketing Klub kihelyezett ülés
Lenne mit változtatni
az eladótérbenBaja Sándor, az Eckes granini exportüzletág-igazgatója, előadásában a következő évi változások között a trade marketing növekvő szerepét emelte ki. Utalt arra, hogy nemzetközi átlagban a vásárlási döntések 70 százaléka az eladáshelyen történik, ezért egyre fontosabb a kereskedői és gyártói oldal együttműködése. Kutatások szerint 2015-re az impulzus vásárlások aránya tovább nő, eközben márkák helyzetét rontja a bővülő kínálat, és a saját márkás termékek növekvő száma. A szakember szerint hibás az a döntés, hogy az áruházakban a polcsor elejére kerülnek a tömegtermékek, mivel a vásárlók az áru leemelése után azonnal elhagyják a sort. A gyakorlatot azért is bírálta, mert így a kereskedőknek és gyártóknak egyaránt magasabb árrést biztosító prémium termékek eladása még nehezebb.
Baja Sándor arra ösztönözte a trade marketinges szakembereket, hogy az eladáshelyi eszközök készítésénél a figyelemfelkeltésen túl az érzelmi kapcsolat kiépítésére is törekedjenek. Mondanivalóját számos angol és francia példával illusztrálta. Tapasztalata szerint az ízléses elválasztók, a fogyasztót orientáló polcfeliratok tíz százaléknál nagyobb forgalombővülést eredményezhetnek. Hatásos gyakorlatnak tartja a co-marketing fogásokat, Franciaországban például a kis kiszerelésű gyümölcslevek mellett matchboxokat kínálnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >