Trade marketing, az elengedhetetlen
Ha Valentin-nap, akkor „Szerelmem a trade marketing konferencia” immár 22 éve. A Trade Marketing Klub egésznapos, online eseményén földrajzi és iparági helyszíneken átívelő inspirációs körutazásra invitálta az érdeklődőket.
Közel 220-an regisztráltak a Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciájára, ami 2025. február 13-án reggel 9 órától várta az érdeklődőket. A bejelentkezés 20 perce offline hangulatot idéző beszélgetéssel telt.

Csiby Ágnes, Hermann Zsuzsanna, Kátai Ildikó, a TMK alapítói
Az egybegyűlteket Kátai Ildikó, a TMK egyik alapítója köszöntötte, karneváli körúthoz hasonlítva a napot, földrajzi, iparági inspiráció gyűjtéssel. A navigációt a kutatókra bízták a rendezvény szervezői Csiby Ágnes és Hermann Zsuzsanna, a TMK másik 2 alapítója és moderátora.
Elindult 2025

Dr Kozák Ákos
Hermann Zsuzsanna, miután a tudnivalókat ismertette, felkonferálta az első előadót, Dr. Kozák Ákost, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatóját. A bevezető előadás, több, még máshol nem publikált, friss makrogazdasági adat alapján mutatta be a világgazdasági trendeket, az európai és régiós sajátosságokat és hazánk helyzetét. 2025-re az Intézet friss, éves inflációs előrejelzése 4,1%. A nemzetközi eredők mellett kitért a magyar háztartások fogyasztásának jellemzésére, a fellendülést elősegítő és akadályozó tényezőkre is.
Sarkvidéki márkázás

Müller Kornél
Kevés magyar jut el az Északi sarkra, de Müller Kornél, a Törley Pezsgőpincészet ügyvezető igazgatója ott járt. Törley Ice és Ice Pink bevezetését friss élményeivel illusztrálva mutatta be. A partvidék gazdag élővilágát, paradicsomi állapotait a pezsgő szezonhoz hasonlította. A belső hósivatag kietlenségét pedig a fennmaradó 10 hónaphoz, ahol a deszezonalizáció lehetetlen küldetésnek tűnhet. A Törleynek mégis sikerült, az osztályok összefogásával, a termékfejlesztés, kommunikáció, edukáció, láthatóság, impulzus 360 fokos bűvkörében egy nyári termék, a Törley Ice született meg 2023-ban, amit 2024 nyarán a Törley Ice Pink követett. Mindkettő bevezetés nagy sikert, a márkára és a teljes kategóriára gyakorolt növekedést eredményezett.
Óperencián innen és túl

Fábián János
Fábián János, a STORCK Spanyolország, Portugália, Latin-Amerika ügyvezető igazgatója Barcelonából jelentkezett. A siesta-fiesta-paella, mediterrán életérzés mellett az 50 millió fogyasztót felvonultató spanyol piac számos kihívást tartogat, főként a kereskedelmi forgalom 40%-át kitevő 350 000 független kisbolt miatt. A kisebb portugál piacon méginkább a helyismeret, a promóció és az extra ajánlat számít. A magas polci árakat szezonban 50-70%-os árengedménnyel csökkentik le, így a kiemelt időszakokban van óriási mennyiségi eladási nyomás. Dél-Amerika sajátos világ, óriási országokkal és édességpiaccal. A kereskedelem itt is a disztribútorokon, kapcsolatokon múlik. A bolti kommunikációban is igénylik a hovatartozás érzés erősítését, az adott ország, város megjelenítését. Az instore marketing eszközeit bátran használhatják a márkagyártók, a szervezett kereskedelem területén is kevés a POP szabályozás. A vásárlók elvárják a kuponokat, összecsomagolásokat, kiemelkedő ajánlatokat.
„Életre tervezve”

Sós Gergely
Sós Gergely, a Bosch Country Business igazgatója a magyar elektromos kéziszerszám üzletágat vezeti. A Bosch cégcsoport bemutatása után az üzletág sajátosságait emelte ki. Szerteágazó területeken, a kék szín a professzionális, a zöld szín az otthoni felhasználókat célozza meg. A gépeket márkablokkokban, brandingelt, jól struktúrált épített falakon kínálva a vásárlók a teljes márkaválasztékot áttekinthetik. A tematikus kihelyezéseknél pedig egy adott termékfajtát mutatnak be a kereskedők, a szegmensbe tartozó összes belistázott árucikket felsorakoztatva. Ez esetben sokkal több információ megjelenítése szükséges, termékelőnyök és minőség hangsúlyozására.
A vásárláshelyi eszközök, displayk, dekorált raklapszigetek forgalmas pontokon kihelyezése a gépek esetében is forgalomnövekedést generál. A promóterek jelenléte, a polcoknál történő személyes szaktanácsadás és a roadshowk, kiállítások szerepe is kiemelkedő.

Tóth Zoltán
Független retail, független média, exkluzív ajánlat
Tóth Zoltán, a DigInStore vezérigazgatója és a TrafikTV – a konferencia szakmai támogatója – tulajdonosa az úttörő munka, a digitális instore kommunikáció meghonosítása eredményeiről számolt be. 2025-ben már több, mint 950 értékesítési ponton kb 1 millió vásárlót érnek el. A nem dohánytermékek forgalma a csatornában növekszik. A debreceni egyetemmel közös, szemkamerás kutatások és a Retail Zoom adatgyűjtése is azt mutatja, hogy a trafik vevők észreveszik, nézik a kihelyezett monitorokon megjelenő tartalmakat, amelyek között központi és helyi üzenetek egyaránt megjeleníthetők.
A regionalitás és lokalitás szem előtt tartásával a TrafikTv a konferencia résztvevőinek közös gondolkodással közös kockázatvállalású pilot projekt indítását ajánlotta fel, ahol kizárólag a célok megvalósulásához kötött sikerdíj kerül elszámolásra. A kezdeményezésben való részvétel részleteit iránt Tóth Zoltánnál lehet érdeklődni.
Mit tud a trade marketing kv-fronton?

Rezsdovics Kata
Rezsdovics Kata, a Nespresso magyarországi marketingvezetője az ünnepi hangulatot idézte meg, kihangsúlyozva a különböző felületeken az egységes kommunikáció jelentőségét. Tavaly év végén az ünnepi időszakot felejthetetlen utazássá varázsolták és a vonat motívummal kötötték össze saját butik hálózatukban, a kereskedelemben és az e-kereskedelem platformjain is. A személyes promóteri jelenlét a Nesspresso számára is fontos jelentőséggel bír.
Kérdésre válaszolva a marketingvezető elmondta, hogy a visszagyűjtött kávé kapszulákat Debrecenben újrahasznosítják, ahol a fém és a kávézacc is új életre kel.

Rédey Iván
Retail Média: a digitális trade marketing?
Rédey Iván, a FullCommerce Consulting ügyvezető igazgatója az FMCG-ből indult, jól ismeri a piaci helyzetet, nyelvezetet, ezt ötvözi a 9 éves eCom tudással. A Retail Media és a trade marketing célja azonos, a sales támogatása. A Retail Media azonban omnichannel, a digitálisat összeköti a fizikai térrel, jobban mérhető, nyomon követhető, azonnali, konkrét számokkal. Új dimenziója az adatvagyon, amely értékesíthető és döntésbefolyásoló szerepű.
Rédey Iván szerint a valós idejű, jó minőségű adat az új üzemanyag, amely energizálja, új lehetőségek felé repíti a márkaépítés, targetálás, hatékonyság területeit is. Ugyanakkor az adatokból származó hatalom a kereskedőnél van, míg a hirdetési potenciált a márkatulajdonos használja ki.
Retail Media – a vásárlói magatartás és a vásárlóerő mozgatórugói

Németh Adrienn
Németh Adrienn, a TESCO Media/Dunnhumby media értékesítési vezetője a kiskereskedelmi média kialakulását, az offline méretnövekedést látja a Retail Media kialakulásának közvetlen előzményének. A megfelelő célközönség elérése ezek miatt válhat lehetővé. A márkák, így kapcsolatba léphetnek a fogyasztóikkal. Az adatalapú, pontos targetálás személyreszabott reklámkampányokat tesz lehetővé akár a fizikai vagy az online térben is. A Retail Media így a kampányok kiterjesztett karja lehet, amit a „vásárlói tölcsér” megközelítésben ajánlanak partnereiknek, a magyar háztartások 62%-ára vonatkoztatva.
A digitális képernyőket idén szerelték fel és az eddigi, zárt láncú mérések kimagasló eredményeket mutatnak az on- és offline tranzakciók területén is.

Bedő Hajni
Praktikus stratégia – Így erősíti egymást a trade és brand marketing a Praktikernél
Bedő Hajni, a Praktiker brand marketing managere hangsúlyozta, hogy a barkácsáruházak piacán is elengedhetetlen a brand és trade marketing összehangolása. A piac sajátossága a hosszú, olykor 1-2 éves döntési folyamat, amiben végig kell kísérni a potenciális vásárlót a tájékozódás, inspirációgyűjtés, tervezés útján, úgy, hogy a vásárlási döntést és tranzakciót a Praktikerben realizálja. Ehhez on- és offline platformokon sok edukációs és információs tartalom, jelenlét szükséges. Az áruházakban pedig a planogramok kialakításánál, QR kódok alkalmazásával, visszahívó kuponokkal, törzsvásárlói programmal, inspirációs felépítményekkel segítik a vásárlási döntéseket. Kommunikációjukban fontos szerepet kap az élmény, az érzelmek. Napi gyakorlatukban az AI-t és a digitalizációt is használják különböző területeken.
Áruháznyitási promóciók és az új „Store3.0” koncepció a JYSK-nél

Szilvási Krisztina
Szilvási Krisztina, a JYSK kommunikációs managere azt mutatta be, hogy a CSR, a helyi közösségek aktivációja milyen erőket mozgat meg. 500 000 Ft értékű vásárlási utalványra pályázatnak a helyi szervezetek, majd szavazatokat gyűjtenek. Az adomány átadása a megnyitón történik, ami így kereskedelmi és közösségi esemény is. A folyamatban CSR nagykövetek, ismert emberek, influencerek is szerepet kapnak, így a helyi média is mozgósítható és tőbb organikus megjelenés érhető el.
2016-24 között 2000 Jysk áruház újult meg világszerte, a dán központ „Store 3.0” irányelvei alapján. Világosabb, áttekinthetőbb, inspirálóbb tereket alakítottak ki. Alvásszakértő eladókkal matrac stúdió segíti a vásárlást. Az új LED világítás esztétikai és energiahatékonysági szerepet is betölt. A teljes dizájn a fiatalabb vásárlói csoportokat is jobban bevonzza.

Pados Máté
Alma és Gyöngy Patikák sikertörténete
Pados Máté, a Patika Management hálózatüzemeltetési vezetője 2019-ben számolt be a patikák átalakításáról. Azóta több, mint 200 patikában valósult meg a szabadpolcos kialakítás a Gyöngy és az Alma gyógyszertár láncokban, franchise jelleggel. A bútorzat mellett beszerzési kedvezmények, központi marketing, promóciók, húségprogram, in-store marketing koncepció és eszközök , Tv együttműködés, kategória management, online képzés is a tagok rendelkezésére áll. A fejlesztések közt szerepel az applikáció is. Az így megújult patikák piac feletti növekedést és jövedelmezőséget tapasztalnak.
Új flagship kezdeményezés az Alma gyógyszertár és Vital market drogéria egy fedél alá hozása, ahol egy helyen a vényköteles, OTC és egyéb patikatermékek mellett kozmatikai, speciális élelmiszer és más klasszikus drogéria választék is található.
EuroShop, a feledhetetlen

Máté Szilvia
Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf Vásárképviselet ügyvezetője egyperces videóösszefoglalóban mutatta be a 3 évente megrendezésre kerülő EuroShop szakvásár utánozhatatlan hangulatát. A 2026. február 22-26. között Düsseldorfban rendezendő eseményre a jövő kereskedelmének fesztiváljaként készülnek, ami egyben a z EuroShop 60. születésnapja is lesz.
Hét dimnenzióban: kereskedelmi bútorzat, fények, sütés-főzés, hűtés és energia, kiskereskedelmi technológia, retail marketing, élő kommunikáció és rendezvények készül a közel 2000 kiállító, hogy a 100 000 m2 területen a közel 100 000 látogatóval találkozzon. A programban díjátadók, színpadok, fórumok, vezetett túrák is szerepelnek. A Designer village-ben fiatal tervezők, a SHOP! village-ben a helyi POP verseny pályamunkái mutatkoznak be.

Csoknyai Dóra
Ördögi trade marketing
Csoknyai Dóra, a Hell Energy trade marketing managere a vállalat és a márkák és a 100%-os magyar disztribúció és a 60 országra kiterjedő export bemutatásával kezdte prezentációját. Majd egy minden várakozást felülmúló promóció részleteit elemezte. A XIXO márka fiatal márka, a trade marketing pedig fiatal szervezet a cégen belül, mégis belevágtak egy foci EB-hez, szurkoláshoz kötődő aktivitás megszervezésébe. Az egyedi kódokat a termékek nyitófülén helyezték el, ezt kellett a promóciós mikrositera feltölteni. Minden retail és horeca csatornában megjelentek látványos eszközökkel, displaykkel, padlómatricával, 3D ártartóval, szórólapokkal. A fogyasztói aktivitás felülmúlta a várakozásokat, majdnem 1 millió kódfeltöltés érkezett és 64%-os volumennövekedést realizáltak. A siker fontos tényezője volt a rendkívül kreatív napi és heti ajándékok köre és a 10 milliós fődíj. A legerősebb üzlettípusok a kisbolt, a dohánybolt és a SPAR voltak, ami bizonyítja, hogy érdemes ezeket a csatornákat is bevonni a promóciókba.
A „Szerelmem a trade marketing” konferencia szervezői a „jövőre veletek ugyanitt” buzdítással búcsúztak a résztvevőktől.
A konferencián elhangzott előadásokról bővebben a Trade magazin következő print számában olvashatnak
Kapcsolódó cikkeink
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >Árrésstop kontra áfacsökkentés: megoldás az inflációra vagy politikai viták terepe?
A kormány március közepétől életbe léptette az árrésstopot, amely szerint…
Tovább olvasom >