Tőzsdére megy a Netpincér anyavállalata
Tőzsdére megy a Netpincér anyavállalata, a Delivery Hero – írja a portfolio.hu.
Az új részvények kibocsátásából származó összeget elsősorban hitelek visszafizetésére és a terjeszkedésre fordítaná a cég – áll a tájékoztatóban. Az egyik tulajdonos, a Rocket Internet exitjére is sor kerül a kibocsátás során, a német inkubátorháznak ugyanis szüksége van új forrásokra, ezért adná el a 35 százaléknyi részesedésének nagy részét. Bennfentesek szerint a friss forrásokból elsősorban marketingre költene többet a cég. Az ételkiszállító cég részvényeivel június 30-án kezdődhet a kereskedés a frankfurti tőzsdén.
A Delivery Hero globális ételrendelési portált 2011-ben hozták létre, a vállalat több mint 6 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből több mint ezren a berlini központban dolgoznak, a platformhoz több mint 40 országban több mint 150 ezer étterem csatlakozott. A Delivery Hero Európán kívül a Közel-Keleten, Dél-Amerikában és Ázsiában is jelen van, részben akvizíciókon keresztül nőtt nagyra, a nagy dobás az volt, amikor tavaly év végén megvásárolta a nagy versenytársat, a Foodpandát, ezzel az akvizícióval került a Netpincér is a Deivery Hero portfóliójába.
A hazai piacvezetőt, az 1999-ben alapított Netpincért 2014 decemberében vásárolta meg a Delivery Heróhoz hasonlóan szintén a német startup inkubátorházból, a Rocket Internetből indult Foodpanda, a Foodpandát pedig tavaly decemberben vette meg a Delivery Hero, így került a Netpincér is a Delivery Hero portfóliójába. A Netpincér (Viala Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.) bevétele tavaly 1,06 milliárd forint, adózott eredménye 154 millió forint volt, a vállalat 2016-ban 30 alkalmazottat foglalkoztatott. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Freedom24 tőzsdei előrejelzések 2025-re: a legjobban teljesítő szektorok és a legfontosabb trendek
A Freedom24, a befektetőket a világ vezető tőzsdéivel összekötő innovatív kereskedési…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >A Shein a londoni tőzsdére készül, Amerika meg betiltaná őket
A kínai online divatkiskereskedő, a Shein, tervezi, hogy a londoni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >