Tőzsdére megy a Netpincér anyavállalata
Tőzsdére megy a Netpincér anyavállalata, a Delivery Hero – írja a portfolio.hu.
Az új részvények kibocsátásából származó összeget elsősorban hitelek visszafizetésére és a terjeszkedésre fordítaná a cég – áll a tájékoztatóban. Az egyik tulajdonos, a Rocket Internet exitjére is sor kerül a kibocsátás során, a német inkubátorháznak ugyanis szüksége van új forrásokra, ezért adná el a 35 százaléknyi részesedésének nagy részét. Bennfentesek szerint a friss forrásokból elsősorban marketingre költene többet a cég. Az ételkiszállító cég részvényeivel június 30-án kezdődhet a kereskedés a frankfurti tőzsdén.
A Delivery Hero globális ételrendelési portált 2011-ben hozták létre, a vállalat több mint 6 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből több mint ezren a berlini központban dolgoznak, a platformhoz több mint 40 országban több mint 150 ezer étterem csatlakozott. A Delivery Hero Európán kívül a Közel-Keleten, Dél-Amerikában és Ázsiában is jelen van, részben akvizíciókon keresztül nőtt nagyra, a nagy dobás az volt, amikor tavaly év végén megvásárolta a nagy versenytársat, a Foodpandát, ezzel az akvizícióval került a Netpincér is a Deivery Hero portfóliójába.
A hazai piacvezetőt, az 1999-ben alapított Netpincért 2014 decemberében vásárolta meg a Delivery Heróhoz hasonlóan szintén a német startup inkubátorházból, a Rocket Internetből indult Foodpanda, a Foodpandát pedig tavaly decemberben vette meg a Delivery Hero, így került a Netpincér is a Delivery Hero portfóliójába. A Netpincér (Viala Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.) bevétele tavaly 1,06 milliárd forint, adózott eredménye 154 millió forint volt, a vállalat 2016-ban 30 alkalmazottat foglalkoztatott. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Eláll az Uber a tajvani Foodpanda felvásárlásától
Végleg lemondott az Uber a Delivery Hero tulajdonában lévő Foodpanda…
Tovább olvasom >Freedom24 tőzsdei előrejelzések 2025-re: a legjobban teljesítő szektorok és a legfontosabb trendek
A Freedom24, a befektetőket a világ vezető tőzsdéivel összekötő innovatív kereskedési…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >