Továbbra is vízzel-lélekkel a jövőbe vezető zöld úton

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 04. 23:52

Az Aquarius-Aqua Kft. legutóbbi, 313,5 millió forintot meghaladó összköltségű beruházása során egy újabb üzemcsarnok épült meg, emellett létszámbővítés is történt.

Az 1991-ben alapított Aquarius-Aqua Kft. a legnagyobb élelmiszer-áruházláncok ásványvíz-, és mára üdítőbeszállítója: két természetes ásványvizük, a Veritas Gold és az Aquarius mellett egyre több szénsavas üdítőjük található meg minden kereskedelmi hálózat polcán az országban – hazai és multinacionális üzletláncok saját márkás termékeiként is.

alb

200 kamion naponta

A tavaly év végi beruházás során egy modern, 4000 négyzetméteres gyártócsarnok került megépítésre a 2000 óta működő albertirsai telephelyen. A projekthez 99,5 millió forint uniós támogatást nyertek a „Telephelyfejlesztés” című pályázati kiíráson az Új Széchenyi Terv keretében. Az új épület által még több lehetőség nyílt arra, hogy az ásványvízgyártó tevékenységének hatékonyságát tovább javítsa és növelje a foglalkoztatást is.

Mindig a legmodernebb technikákat alkalmazták, és ennek köszönhetően ma Közép-Európa egyik legnagyobb kapacitásával rendelkeznek albertirsai üzemükben. Ez azt jelenti, hogy 4 gépsoron 3 millió palackot gyárthat a cég napi szinten, ez mintegy 200 kamionnyi ásványvíz és üdítőital kiszállítását teszi lehetővé. Az uniós támogatással megépített csarnoképület hozzájárul a társaság piacvezető pozíciójának megtartásához, az ügyfelek, ezáltal a fogyasztók hatékony kiszolgálása mellett.

Az Aquarius-Aqua sikere a tudatos stratégia eredményeként évek óta töretlen. Ennek is köszönhetően albertirsai üzeméből a világ egyre több és távolabbi pontjára jutnak el termékeik, erősítve ezzel Magyarország hírnevét is.

Kezdetekben még a máig változatlan, magyar tulajdonosi kör sem gondolta volna, hogy az Aquarius-Aqua Kft. mára a több mint 35 százalékos piaci részesedéssel az ásványvízgyártás piacvezetőjévé válik, egyedülálló gépsorokkal, kapacitással és még további törekvésekkel. A menedzsment teljes joggal büszke arra, hogy 2013-ben meghaladták az 500 millió liter értékesítési volument.

Család és környezet

A vállalat életében azonban nem csak az értékesítés növelése az elsődleges szempont. A megnövekedett kapacitásnak köszönhetően a társadalmi felelősségvállalásuk lehetősége is tovább nőtt. Egyik útja ennek a karitatív aktivitás: karácsony közeledtével több kamionnyi árut vettek át tőlük szeretetszolgálatok és alapítványok. Az adományozás azonban nem szezonális az Aquariusnál, hiszen folyamatosan és örömmel állnak készen a segítségnyújtásra. A „család” a vállalatnál jelkép, hisz annak erejével is érhették el ezeket a sikereket a tulajdonosok: több házas- és testvérpár dolgozik az üzemben, mára némely esetben már több generáció. Ezért is tűzték ki célul, hogy az egészséges életmód mellett a családok fontosságára és támogatására is felhívják a figyelmet adományaikkal.

CSR-programjuk egy másik stabil ága a környezettudatosság. A folyamatosan növekvő üdítő- és ásványvízfogyasztás folyamatosan növekvő PET-palackgyártást és -használatot is jelent. Így talán nem meglepő, hogy célul tűzték ki a PET-palack gyártásának, a PET-hulladék újrahasznosításának optimalizálását, zöldebbé tételét. Közös céljuk, hogy minél nagyobb arányban használjanak PET-hulladékból újrahasznosított alapanyagot. Ennek a megvalósításához folyamatos innováció és kutatás szükséges, mely a cégcsoport vállalati filozófiájának alappillére. Célkitűzésük ugyanis egy, már folyamatban lévő projekt megvalósítása révén az, hogy fogyasztóik olyan terméket tehessenek majd a kosarukba, mely mindamellett, hogy jó minőségű és környezetkímélő, de minden egyes része Magyarországon készült, magyar szellemi és technológiai munka eredménye

Kapcsolódó cikkeink