Továbbra is tart a lendület az Unilevernél
A piaci átlagot meghaladó növekedésről számolt be az Unilever 2011-es pénzügyi jelentésében. A nehéz piaci és makrogazdasági környezet ellenére a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás a piaci átlagot meghaladó mértékben, 6,5 százalékkal növelte értékesítési bevételét az elmúlt esztendőben. A pénzügyi eredményekben továbbra is kiemelt szerepe van a feltörekvő piacok teljesítményének, és a testápolási cikkek értékesítésének.
Az értékesítési volumen 1,6 százalékos emelkedése mellett az Unilever öt százalékkal, 46,5 milliárd euróra tudta növelni éves forgalmát – a negatív árfolyamhatások, a piaci nehézségek és a gazdasági környezet kihívásai ellenére is. Az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel (usg) tavaly 6,5 százalékkal nőtt az Unilevernél, a 2010-ben elért 4,1 százalékos növekedés után. A tavalyi utolsó negyedévben az Unilever értékesítési bevétele (usg) 6,6 százalékkal nőtt, miközben az értékesítés volumene 0,1 százalékkal emelkedett.
A feltörekvő piacokon a negyedik negyedévben, valamint az év egészében is kiváló eredményeket ért el a társaság, a növekedés mértéke ismét kétszámjegyű volt. A piaci volumen növekedése némileg lassult az elmúlt évben, ami elsősorban az áremelkedéseknek, valamint a továbbra is gyenge fogyasztói bizalomnak tudható be. Mindezek ellenére regionális összehasonlításban továbbra is az ázsiai, afrikai és közép-kelet-európai térség számít a növekedés motorjának, az Unilever teljes forgalmához ezek a piacok 18,95 milliárd euróval járultak hozzá, az értékesítési bevétel növekedése pedig még a csoportátlagot is messze meghaladták (10,5 százalék).
Az elmúlt év jelentős eredményeket hozott a globális Unilever-csoport átalakításában – hangsúlyozta Paul Polman vezérigazgató. Az Unilever vezetője szerint a csoport továbbra is a terveknek megfelelően követi hosszú távú stratégiáját, függetlenül attól, hogy a piaci körülmények rövid távon milyen kihívásokat jelentenek. A stratégiai fókuszban továbbra is az Unilever fenntarthatósági terve (Unilever Fenntartható Életmód Terv) áll, de emellett a cégcsoport rendkívül sikeresnek ítéli az elmúlt esztendőt a márkák és termékek új piacokra való bevezetése szempontjából is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >