Továbbra is számíthatnak a borászatok a Lidlre
A Lidl Magyarország 2022-ben 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, mely több mint 60 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőttihez képest. A vállalat tovább tudta növelni a magyar borok belföldi értékesítését, miközben az exportpiacokon továbbra is sikerrel teljesítettek a hazai borok. A kiemelkedő sikereket jelzi, hogy 2018-2022 között több, mint 60 milliárd forint realizálódott a hazai beszállítóknál. Az áruházlánc célja, hogy stabil partnerként álljon a magyar borászatok, pincészetek mellett és ezáltal hozzájáruljon a teljes borágazat és a hazai gazdaság fejlődéséhez.

Idén a Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát is aranyéremmel jutalmazták
A piacvezető élelmiszerkiskereskedelmi lánc közel egy évtizede határozta el, hogy a „Lidl a magyar beszállítókért” programjának részeként kiemelten kezeli a kiváló magyar palackos borok népszerűsítését és a belföldi értékesítés növelése mellett a Lidl Wine Expo-n keresztül a külpiacokra jutásban is segíti a hazai borászatokat, pincészeteket.
A vállalat törekvéseit jól jelzi, hogy az elmúlt időszak nehézségei ellenére a magyar borok megőrizték versenyképességüket mind a hazai, mind a külföldi Lidl áruházakban, ami a teljes hazai borágazat szempontjából is meghatározó.
„Vállalatunk a tavalyi évben a belföldi értékesítés során közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú magyar borokat mind a hazai neves mind pedig a családi pincészetektől, ami öt év alatt több mint 80%-os növekedést jelent. Emellett rendkívül büszkék vagyunk arra is, hogy tavaly több mint 15 millió palack bort értékesítettünk a külpiacokon, és már 16 európai országban több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók. A kiemelkedő sikereket mi sem mutatja jobban, mint hogy 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forinttal járultunk hozzá a hazai borágazat további fejlődéséhez, sikereihez” – mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze az áruházlánc, így kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik a vállalat. Mindezeknek köszönhetően kiváló ár-érték arányú magyar borokkal találkozhatnak a vásárlók itthon és a külföldi Lidl áruházakban egyaránt. A külpiacokon a legkedveltebb fehérborok a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát, melyekből az elmúlt öt évben 44,7 millió palack fogyott.
A diszkontlánc kiváló minőségű borai több nívós elismerésben is részesültek az elmúlt évek során. Idén a Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát is aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a 2023-as Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén.
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >