Továbbra is növekszik a piac
Értékben és mennyiségben is az élelmiszerek átlaga felett bővült az egyik legnépszerűbb húskészítmény, a virsli bolti eladása 2015. február–2016. január között. Ez a kategória közel 37 milliárd forint bevételt hozott az üzleteknek, ami 15 százalékot jelent a feldolgozott hús 250 milliárd forintos teljes piacán belül.
Virslinél értéket tekintve plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, egyik kumulált évről a másikra. Ezzel egy időben mennyiséget tekintve a 32,5 millió tonna 4 százalék növekedést jelent.
Mindig kiemelkedik a november–decemberi ünnepi szezon forgalma, amely 8-10 százalékkal szokott nagyobb lenni a többi két hónapos periódus átlagánál.
Az önkiszolgáló és a csemegepultnál történő értékesítés megoszlása a teljes forgalomból változatlan. Értéket tekintve 78 százalék jutott az önkiszolgálóra, 22 pedig a csemegepultra legutóbb február–január között.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, akkor a trendek azt mutatják, hogy a virsli értékben mért forgalmának több mint felét két csatorna viszi el. Diszkontra stabilan 30, hipermarketekre pedig 25 százalék jutott a legutóbbi két február–januári kumulált év során.
Ezzel egy időben valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. A virsli értékben mért eladásából piaci részesedésük 60 százalékról 61-re változott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >