Továbbra is növekszik a piac
Értékben és mennyiségben is az élelmiszerek átlaga felett bővült az egyik legnépszerűbb húskészítmény, a virsli bolti eladása 2015. február–2016. január között. Ez a kategória közel 37 milliárd forint bevételt hozott az üzleteknek, ami 15 százalékot jelent a feldolgozott hús 250 milliárd forintos teljes piacán belül.
Virslinél értéket tekintve plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, egyik kumulált évről a másikra. Ezzel egy időben mennyiséget tekintve a 32,5 millió tonna 4 százalék növekedést jelent.
Mindig kiemelkedik a november–decemberi ünnepi szezon forgalma, amely 8-10 százalékkal szokott nagyobb lenni a többi két hónapos periódus átlagánál.
Az önkiszolgáló és a csemegepultnál történő értékesítés megoszlása a teljes forgalomból változatlan. Értéket tekintve 78 százalék jutott az önkiszolgálóra, 22 pedig a csemegepultra legutóbb február–január között.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, akkor a trendek azt mutatják, hogy a virsli értékben mért forgalmának több mint felét két csatorna viszi el. Diszkontra stabilan 30, hipermarketekre pedig 25 százalék jutott a legutóbbi két február–januári kumulált év során.
Ezzel egy időben valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. A virsli értékben mért eladásából piaci részesedésük 60 százalékról 61-re változott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >