Továbbra is növekszik a piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 11. 24. 10:46

Értékben és mennyiségben is az élelmiszerek átlaga felett bővült az egyik legnépszerűbb húskészítmény, a virsli bolti eladása 2015. február–2016. január között. Ez a kategória közel 37 milliárd forint bevételt hozott az üzleteknek, ami 15 százalékot jelent a feldolgozott hús 250 milliárd forintos teljes piacán belül.

Virslinél értéket tekintve plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, egyik kumulált évről a másikra. Ezzel egy időben mennyiséget tekintve a 32,5 millió tonna 4 százalék növekedést jelent.

Mindig kiemelkedik a november–decemberi ünnepi szezon forgalma, amely 8-10 százalékkal szokott nagyobb lenni a többi két hónapos periódus átlagánál.

Az önkiszolgáló és a csemegepultnál történő értékesítés megoszlása a teljes forgalomból változatlan. Értéket tekintve 78 százalék jutott az önkiszolgálóra, 22 pedig a csemegepultra legutóbb február–január között.

Ha a bolttípusok súlyát nézzük, akkor a trendek azt mutatják, hogy a virsli értékben mért forgalmának több mint felét két csatorna viszi el. Diszkontra stabilan 30, hipermarketekre pedig 25 százalék jutott a legutóbbi két február–januári kumulált év során.

Ezzel egy időben valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. A virsli értékben mért eladásából piaci részesedésük 60 százalékról 61-re változott.

Kapcsolódó cikkeink