Továbbra is népszerű és egyben specifikus ital a kávé

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

Az idei év első hat hónapját vizsgálva leszögezhetjük, hogy a kávé népszerű ital, hiszen a magyar háztartások zöme vásárolt kávét.Pontosabban valamilyen kávét, mivel a sokféle kávészegmens közötti átjárás már egyáltalán nem tipikus.

2010 első félévében a magyar háztartások 84 százaléka vásárolt kávét, tehát tízből több mint nyolcan vették ezt a terméket. Az egyes kávészegmensek penetrációja már korántsem ilyen magas. A legtöbb vásárló (65%) az őrölt-pörkölt szegmens termékeiből vásárol, második a rangsorban a 3in1 és a kapucsínó (egyaránt 30-30 százalékos vásárlói hatókörrel), de jelentős számú vevő veszi az instant termékeket is. A rangsor végén a népszerű termékektől jóval lemaradva az instantkeverék és az őrölt-pörkölt keverék szegmensei állnak (8, illetve 4 százalékos vásárlói hatókörrel).

A kávé nagyarányú penetrációja és a szegmensek már jóval moderáltabb vásárlói hatóköre közti különbség azt is tükrözi, hogy a háztartások ragaszkodnak a fő kávétípusukhoz, többnyire csak 1-2 szegmens termékei közül vásárolnak. A kávévásárlók közel fele csak egy szegmens termékéből vesz féléves időtávban, két szegmens termékeiből egyharmaduk, és elenyésző azok száma, akik széles spektrumot vásárolnak.

A kávét vásárló csoportok szocio-demográfiai profilja néhány esetben sajátos jelleget mutat. A csak őrölt-pörkölt kávét vásárlók között felülreprezentáltak a kistelepüléseken élők. A csak 3in1-t vásárlók esetében a budapestiek, a fiatalok, a magasabb jövedelműek aránya magas. Csak kapucsínót pedig leginkább az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező háztartások vásárolnak.

Kapcsolódó cikkeink