Továbbra is kevesebbet költünk napi fogyasztási cikkekre
Továbbra is csökken hazánkban a napi fogyasztási cikkek piaca.2010 első félévében a háztartások által napi fogyasztási cikkekre kiadott összeg az infláció ellenére is fél százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest –derül ki a hazai kiskereskedelem helyzetéről a GfK Hungária által készített első féléves jelentés, a Kereskedelmi Analízisek legfrissebb eredményeiből.
Felértékelődött az „otthon főzés”
Az egyik, tipikusan a válság hatására kialakult fogyasztói viselkedésmintázat a régióban az otthoni fogyasztás szerepének a felértékelődése. A fogyasztói magatartás változása hatással van a termékkategóriák vásárlási trendjére is, melynek következtében előtérbe kerülnek a friss élelmiszer kategóriái, valamint a hűtött ételek szerepe is felértékelődik. Az alkoholos italok „gondűző” szerepe a gazdasági recesszió alatt is érvényesül, illetve az otthoni fogyasztás arányának növekedése ebben a kategóriában is megfigyelhető.
2010-ben a kereskedelmi csatornák közül a hipermarketek és a diszkontok tudtak nőni, illetve, főként a kisboltláncoknak köszönhetően, növekedés figyelhető meg a napi bevásárlások helyszínéül szolgáló kisboltok esetében is. A szupermarket csatorna dinamikus növekedési trendje megtörni látszik, bár a második félév hozhat még változást. A lakosság ruházkodásra fordított kiadása 10 százalékkal csökkent az idei első félévben a tavalyi félévhez képest. A legnagyobb piaci szereplők közül a versenyképes árakat kínáló üzletek, vagyis a hipermarketek, a nemzetközi diszkont textilláncok, valamint a távol-keleti üzletek növekedtek.
Új, innovatív adatfelvételimódszer a GfK Hungáriánál
A GfK Hungária Háztartáspanel innovatív adatfelvételi módszert vezetett be 2010-től. A Háztartáspanelben együttműködő háztartásokat otthon használatos kézi vonalkód-leolvasó készülékkel látta el, amely gyorsabb, hatékonyabb munkát tesz lehetővé a háztartások számára.
Az új módszer segítségével az adatfelvétel ideje lerövidül, hiszen a vonalkód-leolvasóval rögzített statisztikák azonnal továbbítódnak az intézethez elektronikus formában. A scanning technológiát Nyugat-Európában a GfK már korábban bevezette, és nagyon pozitívak a tapasztalatok a módszerrel felmért adatok megbízhatóságát, illetve minőségét illetően.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >