Továbbra is kétpólusú a hazai ruházati piac
Tavaly egy család átlagosan 108,5 ezer forintot költött ruhaneműre és lábbelire, nagyobb részét felsőruházati termékekre.
2008-ban az általános ruházati üzletek fejlődtek, a vásárlók
azonban az olcsóbb csatornákat sem hagyták el: tovább növekedett a használt
ruha üzletek és a szupermarketek, élelmiszer diszkontok piacrésze – állapítja
meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.
Tavaly a ruházati piac mérete mennyiségben kifejezve 239 millió
darab eladott terméket tett ki, míg értékbeli forgalma 360,8 milliárd forint
volt.
A vevők egyre inkább előnyben részesítik a ruházati termékek
beszerzésénél is a modern kereskedelmi csatornákat, amelyeknek alacsonyabb
árszintjével, szélesebb áruválasztékával (közte egyre növekvő arányban saját
márkás termékekkel) és akciós kínálatával nem tudják felvenni a versenyt a
függetlenek. Ezek a kis alapterületű, független üzletek mind az
infrastruktúrájukat, mind pedig a beszerzési lehetőségeiket tekintve komoly
versenyhátrányba kerültek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >