Továbbra is kétpólusú a hazai ruházati piac
Tavaly egy család átlagosan 108,5 ezer forintot költött ruhaneműre és lábbelire, nagyobb részét felsőruházati termékekre.
2008-ban az általános ruházati üzletek fejlődtek, a vásárlók
azonban az olcsóbb csatornákat sem hagyták el: tovább növekedett a használt
ruha üzletek és a szupermarketek, élelmiszer diszkontok piacrésze – állapítja
meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.
Tavaly a ruházati piac mérete mennyiségben kifejezve 239 millió
darab eladott terméket tett ki, míg értékbeli forgalma 360,8 milliárd forint
volt.
A vevők egyre inkább előnyben részesítik a ruházati termékek
beszerzésénél is a modern kereskedelmi csatornákat, amelyeknek alacsonyabb
árszintjével, szélesebb áruválasztékával (közte egyre növekvő arányban saját
márkás termékekkel) és akciós kínálatával nem tudják felvenni a versenyt a
függetlenek. Ezek a kis alapterületű, független üzletek mind az
infrastruktúrájukat, mind pedig a beszerzési lehetőségeiket tekintve komoly
versenyhátrányba kerültek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >