Továbbra is kétpólusú a hazai ruházati piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 26. 16:06

Tavaly egy család átlagosan 108,5 ezer forintot költött ruhaneműre és lábbelire, nagyobb részét felsőruházati termékekre.

 

2008-ban az általános ruházati üzletek fejlődtek, a vásárlók
azonban az olcsóbb csatornákat sem hagyták el: tovább növekedett a használt
ruha üzletek és a szupermarketek, élelmiszer diszkontok piacrésze – állapítja
meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.

Tavaly a ruházati piac mérete mennyiségben kifejezve 239 millió
darab eladott terméket tett ki, míg értékbeli forgalma 360,8 milliárd forint
volt.   

A vevők egyre inkább előnyben részesítik a ruházati termékek
beszerzésénél is a modern kereskedelmi csatornákat, amelyeknek alacsonyabb
árszintjével, szélesebb áruválasztékával (közte egyre növekvő arányban saját
márkás termékekkel) és akciós kínálatával nem tudják felvenni a versenyt a
függetlenek. Ezek a kis alapterületű, független üzletek mind az
infrastruktúrájukat, mind pedig a beszerzési lehetőségeiket tekintve komoly
versenyhátrányba kerültek.

 


 

 

 

 

Kapcsolódó cikkeink