Továbbra is keresettek a hagyományos utalványok
A megkérdezett vállalatvezetők és HR munkatársak többsége az előző cafeteria szabályozás híve. A hagyományos utalványokat éppúgy keresik, mint az állami háttérrel érkezőket – derül ki az Edenred Magyarország felméréséből.
A kutatásban résztvevő válaszadók leginkább az utalványok használhatósága miatt aggódnak: 90 százalékuk megegyezik abban, hogy a kiterjedt és megbízható elfogadóhely-hálózat kulcsfontosságú. A jelenlegi helyzetben a HR szakemberek attól tartanak, hogy az állami monopolhelyzetben kínált új utalvány nem nyeri el a munkavállalók tetszését az elfogadóhelyi-háttér hiánya miatt.
Valószínűleg ez a fő oka annak, hogy a kutatásban résztvevő, vállalatvezetésben dolgozók és a HR-esek 85 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy az állam által bevezetett új utalvány nem feltétlenül kielégítő megoldás az alkalmazottaknak. A válaszadók 60 százaléka azt is hozzátette, hogy ezt az utalványt nehéz lesz használni, az elfogadóhelyek hiánya miatt.
A használhatóság a 2012-es változásokkal bevezetett elektronikusan adható juttatási formákkal kapcsolatban is kulcskérdés. A fő aggodalom az elektronikus kártyákkal kapcsolatban is hasonló: a POS terminálok alacsony penetrációja. Viszont a válaszadók 58 százaléka hozzáteszi, hogy ez a termék másfél év múlva már piacéretté válhat.
A változásokkal kapcsolatos félelmek középpontjában a munkavállalói elégedettség áll: a HR részlegeknek nehézséget okoz, hogy elmagyarázzák a dolgozóknak, hogyan járhatnak jól a 2012-ben bevezetett új lehetőségekkel. A válaszadók 82 százaléka attól tart, hogy a dolgozók életét hátrányosan befolyásolják a változások következményei és a 79 százalékuk pedig azt is hozzáteszi, hogy ennek oka a 2012-ben bevezetett új utalványok korlátozott használhatósága. A kutatásban résztvevő vállalatvezetők és HR szakemberek 62 százalékának gondot okoz az új törvény és bennefoglalt juttatási formák megértése.
Az aggodalmak a cafetéria-csomagok értékéhez is kapcsolódik: a válaszadóknak csupán 18 százaléka növelné ezt, 51 százalék még nem döntött január első heteiben. A válaszadók azon részének (9,2 százalék), aki teljesen vagy részben elégedett az új juttatási formákkal, 42 százaléka nem tudja még, hogy növeljen-e vagy csökkentsen a cafetéria-kereteken.
2012-ben a válaszadók 56 százaléka jelölte meg, hogy az új utalványokkal is próbát tesz, de ezzel együtt 52 százalékuk továbbra is benne hagyja az olyan hagyományos étkezési utalványokat, mint a Ticket Restaurant, a juttatási rendszerekben. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >