Továbbra is erősödik a fogyasztói bizalom
A második negyedévben tovább erősödött a fogyasztó bizalom Magyarországon – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös felméréséből.
Az eredmények szerint a komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke 7 ponttal emelkedett 2010 júniusában, így 172,9 ponton áll. Ezzel tovább folytatódott az idei első negyedévben elkezdődött növekedés.
Az FBI egyik alindexe a fogyasztói várakozásokat – a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetére, valamint az ország következő egy, és öt évben várható gazdasági helyzetére vonatkozó várakozásokat – méri, míg a másik alindex a vásárlási hajlandóság változását követi nyomon.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) 10 ponttal emelkedett az előző negyedévhez képest, továbbra is 200 pont feletti szinten áll, jelenleg 218,3 pont az értéke, de tovább folytatódott a Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) elmúlt egy évben tapasztalható lassú növekedése is. Ennek oka, hogy javult a háztartások jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetének megítélése, csökkent ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv.
Csökkent a munkanélküliség növekedésére számítók aránya, már csak tízből hárman számítanak erre, és ugyanennyien várják a munkanélküliség csökkenését is.
Az inflációs várakozások változatlanok az elmúlt negyedéves eredményekhez képest, a többség – 72 % – még mindig az árak emelkedésére számít. A megkérdezettek átlagosan 9,2 %-os inflációval számolnak a következő egy évben. A család reáljövedelmére vonatkozó várakozások sem változtak: a megkérdezettek fele az inflációnál kisebb mértékű növekedésre számít. A vélemények a megtakarításokról alig mozdultak el az előző negyedévhez képest: majdnem minden második megkérdezett tartja magát ahhoz, hogy most nem használná fel meglévő megtakarításait, nagyobb, korábban tervezett vásárlás finanszírozására – közli a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >