Továbbra is erősödik a fogyasztói bizalom
A második negyedévben tovább erősödött a fogyasztó bizalom Magyarországon – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös felméréséből.
Az eredmények szerint a komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke 7 ponttal emelkedett 2010 júniusában, így 172,9 ponton áll. Ezzel tovább folytatódott az idei első negyedévben elkezdődött növekedés.
Az FBI egyik alindexe a fogyasztói várakozásokat – a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetére, valamint az ország következő egy, és öt évben várható gazdasági helyzetére vonatkozó várakozásokat – méri, míg a másik alindex a vásárlási hajlandóság változását követi nyomon.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) 10 ponttal emelkedett az előző negyedévhez képest, továbbra is 200 pont feletti szinten áll, jelenleg 218,3 pont az értéke, de tovább folytatódott a Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) elmúlt egy évben tapasztalható lassú növekedése is. Ennek oka, hogy javult a háztartások jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetének megítélése, csökkent ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv.
Csökkent a munkanélküliség növekedésére számítók aránya, már csak tízből hárman számítanak erre, és ugyanennyien várják a munkanélküliség csökkenését is.
Az inflációs várakozások változatlanok az elmúlt negyedéves eredményekhez képest, a többség – 72 % – még mindig az árak emelkedésére számít. A megkérdezettek átlagosan 9,2 %-os inflációval számolnak a következő egy évben. A család reáljövedelmére vonatkozó várakozások sem változtak: a megkérdezettek fele az inflációnál kisebb mértékű növekedésre számít. A vélemények a megtakarításokról alig mozdultak el az előző negyedévhez képest: majdnem minden második megkérdezett tartja magát ahhoz, hogy most nem használná fel meglévő megtakarításait, nagyobb, korábban tervezett vásárlás finanszírozására – közli a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >