Továbbra is a reklámadó eltörlését kéri a reklámszövetség
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei ismét a reklámadó eltörlését kérik, s felhívják a figyelmet az új adónem várható káros hatásaira.
A tájékoztatás szerint a jogszabály kedden megszavazott módosításai egyrészt látszatengedményeket adnak, másrészt tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét. Az intézkedés tovább rontja a reklámadóval mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét – hangsúlyozta az MRSZ az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
Hozzátették azt is, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.
Közölték, a reklámszakma, a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl, az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel a szavát az elmúlt hónapokban. A reklámadó piaci árnövekedéshez, így egyebek mellett a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nemcsak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár – közölte az MRSZ.
A szervezet közleménye szerint a Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, és közvetlen hatással van a bruttó hazai termék (GDP) alakulására is.
Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatók lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, ami elenyésző ahhoz a 800 milliárd forinthoz képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni – hangsúlyozta a reklámszövetség.
A várható káros hatásai miatt az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >