Továbbra is a narancs és az őszibarack ízű a legnépszerűbb gyümölcslé
A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint 2007 február-2008 január között a gyümölcslevek kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 1, értékben 9 százalékkel növekedett.A 46 milliárd forintos éves
forgalmú piacon a fogyasztói átlagárak
eltérő mértékben változtak az elmúlt
időszakban. Egy liter 100 százalékos juice átlagára
tavaly januárban 257, idén pedig 276 forint volt. A
nektár literenként átlagosan 12, az ital 9
százalékkal került többe most januárban,
mint egy évvel korábban.
Értékben az italok vitték
el az eladások 65 százalékát tavaly is,
azelőtt is. A nektár részesedése 10-ről 11
százalékra ment fel. Ezt az 1 százalékpontot
a 100 százalékos juice-tól vette el, amelyre így
24 százalék jutott. A kereskedelmi márkák
részaránya 30 százaléknál tart
idén januárban, ez 2 százalékpontos
csökkenés az előző évhez képest.
A bolttípusok fontossági
ranglistáját mennyiségben a 401-2 500
négyzetméteres csatorna vezeti, és pozíciója
különösen a nektárnál erős.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >