Továbbra is a dobozos sörök a legnépszerűbbek

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 05. 08:00

A GfK Hungária Con-sumerScan adatbázisának mérőszámai azt mutatják, hogy a korábbi évek növekedése megtorpant, és 2008-ban visszaesett a hazai sörfogyasztás. A műanyag palackos sörök előretörésének köszönhetően valamelyest csökkent az üveges sörök súlya a piacon. A tavalyi évben tapasztalt, az átlagosnál hűvösebb időjárás is szerepet játszott abban, hogy 2008-ban, hasonlóan az egyéb hideg italokhoz (gyümölcslé, szénsavas üdítőital, ásványvíz), visszaesett az otthoni sörfogyasztás.
Míg 2005-ről 2006-ra a hazai háztartások által megvásárolt összes sörmennyiség 5 százalékkal növekedett, és 2006-ról 2007-re is további bővülés volt tapasztalható ezen a piacon, addig 2008-ban visszaesésről beszélhetünk. Ennek oka nagyrészt abban keresendő, hogy míg három éve 82 liter sört vásárolt átlagosan egy vásárló háztartás, 2007-ben (nyári hőség, átlagosnál melegebb időjárás egész évben) pedig 86 litert, addig a tavalyi évben 81 litert. (A kategória mennyiségi visszaesése az egyes szegmensek esetében eltérően mutatkozik meg.)
Sört a háztartások 67 százaléka vásárolt tavaly, azaz a kategória penetrációja az előző időszakkal összevetve némiképpen csökkent. 
Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékeken belül a kiszerelés-típusok közül a dobozos sörök aránya 50 százalékkal továbbra is a legmagasabb. Az üvegesek súlya valamelyest csökkent (47 százalékról 45 százalékra), köszönhetően a műanyag palackok előretörésének, amelyek immár a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség 5 százalékát adják.

A háztartások által otthoni fogyasztásra megvásárolt sör mennyiségének megoszlása kiszerelés-típusonként (2007–2008)
Kiszerelés típus 2007 2008
Dobozos 50 50
Üveges 47 45
Műanyag palackos 3 5
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Kapcsolódó cikkeink