Továbbra is az Intersnack a legnagyobb magyar fűszerpaprika exportőr
A Chio termékek gyártója, az Intersnack idén 200 tonna fűszerpaprikát vásárol Magyarországon, ezzel továbbra is az egyik legnagyobb hazai fűszerpaprika exportőrök közé tartozik. A cégcsoport kizárólag minőségi magyar őrleménnyel gyártja egyik legfontosabb termékét, amelyet több európai gyárban is használnak, és 13 piacra jut a vele ízesített snackekből.
A nálunk leginkább Chio és Pom Bär márkáiról ismert Intersnack idén mintegy 200 tonna magyar fűszerpaprika őrleményt vásárol fel hazai termelőktől. Ezzel a vállalatcsoport már évtizedek óta a fűszer egyik legnagyobb felvásárlójának számít Magyarországon. A magyar termelőktől származó paprikát az Intersnack saját németországi üzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszert készítenek belőle.
Szabó Gábor az Intersnack Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok vezetője iparági forrásokat idézve elmondta, hogy évente mintegy 3500 tonna paprikaőrlemény készül Magyarországon, és nagyjából 500 tonna kerül külföldre. Az export közel 50 százalékát az Intersnack vásárolja fel, így a vállalat a meghatározó exportőrnek számít.
A magyar és német snack-gyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is kerül a magyaros snack-fűszerekből. Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítik vele. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban, Szlovéniában, és az Egyesült Államokban is forgalmazzák.
Szabó Gábor szerint a hazai fűszerpaprika-piac legnagyobb problémája, hogy míg német fogyasztók – legalábbis sós snackként fogyasztva – értékelik és meg is fizetik a minőségi paprikát, addig Magyarországon kevésbé egységesek a fűszerpaprikával szemben támasztott minőségi elvárások.
„Nálunk szélesebb a paprikaőrlemény felhasználási területe, ennek ellenére a fogyasztók egy nagy része sajnos nem tudja, milyen a jó minőségű paprika és így a piacon a gyenge portéka is vevőre talál. Pedig a megfelelően feldolgozott magyar paprika aromája és ízesítő képessége kiemelkedő. ” – mondta Szabó Gábor.
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >