Továbbra is az Intersnack a legnagyobb magyar fűszerpaprika exportőr
A Chio termékek gyártója, az Intersnack idén 200 tonna fűszerpaprikát vásárol Magyarországon, ezzel továbbra is az egyik legnagyobb hazai fűszerpaprika exportőrök közé tartozik. A cégcsoport kizárólag minőségi magyar őrleménnyel gyártja egyik legfontosabb termékét, amelyet több európai gyárban is használnak, és 13 piacra jut a vele ízesített snackekből.
A nálunk leginkább Chio és Pom Bär márkáiról ismert Intersnack idén mintegy 200 tonna magyar fűszerpaprika őrleményt vásárol fel hazai termelőktől. Ezzel a vállalatcsoport már évtizedek óta a fűszer egyik legnagyobb felvásárlójának számít Magyarországon. A magyar termelőktől származó paprikát az Intersnack saját németországi üzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszert készítenek belőle.
Szabó Gábor az Intersnack Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok vezetője iparági forrásokat idézve elmondta, hogy évente mintegy 3500 tonna paprikaőrlemény készül Magyarországon, és nagyjából 500 tonna kerül külföldre. Az export közel 50 százalékát az Intersnack vásárolja fel, így a vállalat a meghatározó exportőrnek számít.
A magyar és német snack-gyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is kerül a magyaros snack-fűszerekből. Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítik vele. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban, Szlovéniában, és az Egyesült Államokban is forgalmazzák.
Szabó Gábor szerint a hazai fűszerpaprika-piac legnagyobb problémája, hogy míg német fogyasztók – legalábbis sós snackként fogyasztva – értékelik és meg is fizetik a minőségi paprikát, addig Magyarországon kevésbé egységesek a fűszerpaprikával szemben támasztott minőségi elvárások.
„Nálunk szélesebb a paprikaőrlemény felhasználási területe, ennek ellenére a fogyasztók egy nagy része sajnos nem tudja, milyen a jó minőségű paprika és így a piacon a gyenge portéka is vevőre talál. Pedig a megfelelően feldolgozott magyar paprika aromája és ízesítő képessége kiemelkedő. ” – mondta Szabó Gábor.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: Olaszország az ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak
A következő időszak egyik legfontosabb feladata az európai gazdasági versenyképesség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >