További növekedést hozhat az évtized első fele a hullámkarton iparban
Egy kutatás szerint hatalmas növekedés előtt áll a hullámkarton ipar, öt év alatt 262,2 milliárd dollárról 339,9 milliárdra növekedhet. A fellendülés hátterében a különböző világgazdasági és kereskedelmi folyamatok mellett az állami szabályozások, a fenntarthatósági törekvések, valamint az egyéni fogyasztói preferenciák is kulcsszerepet játszhatnak.
Érdekes előrejelzést publikált a Research and Markets. A prognózis szerint a 2019-ben 262,6 milliárd dollárra becsült hullámkartonipar értéke 2025-re 77,3 milliárddal növekedik. Ez 30%-os gyarapodást, egész pontosan 4,4%-os CAGR-t, avagy összetett éves növekedési rátát jelent.
A kutatóintézet a növekedés hátterében több okot is megnevezett. A jelenleg világszinten kedvező gazdasági viszonyok egyértelműen ösztönzően hatnak a legtöbb szegmensre, így a hullámkarton iparra is. Egy másik fontos hajtóerő a mai napig bővülő e-kereskedelem, ahol nem csupán a csomagolóiparra fenntartott igények nőnek, de egyre erősebbek a fenntarthatósági törekvések is, így egyre több nemzetközi vállalat mozdul a hullámkarton felé. Ez annak is köszönhető, hogy – az Asia Pulp and Paper felmérése szerint – a papír alapú csomagolások fenntarthatósága ma már a fogyasztók több mint 50%-ának fontosabb, mint pár évvel ezelőtt. A leglátványosabb növekedést Latin-Amerika mutatja Braziliával az élén, míg Afrika és a Közel-Kelet a sor végén kullog a sokszor kiszámíthatatlan szállítás és a készpénzközpontú fogyasztók miatt.
Fontos még megemlíteni a könnyen elkészíthető és egészséges feldolgozott élelmiszerekre fenntartott növekvő fogyasztói igényt is. A hullámkarton ugyanis remekül megfelel a fagyasztott hozzávalók tárolására és védelmére, hiszen megóvja azokat a nedvességtől, és frissen tartja őket szállítás alatt. Nem csoda hát, hogy az észak-amerikai fogyasztási cikkek 95%-a hullámkartondobozban kerül szállításra.
Ugyancsak megkerülhetetlen tényezőt jelentenek a világszerte, számtalan iparágban jelentkező fenntarthatósági és a környezetvédelmi törekvések is. Mindez nem meglepő, hiszen szinte nap mint nap röppennek fel hírek a műanyaghoz hasonló lassan lebomló, szennyező, nehézkesen újrahasznosítható anyagok betiltásáról, adóztatásáról vagy mérsékléséről. A rendeletek és szabályozások mellett természetesen a fogyasztói döntések is komoly hatással vannak a csomagolóiparra, még ha ez egyéni szinten sokszor nem is tudatosul. Az Asia Pulp and Paper felmérése szerint például az amerikaiak több mint fele tartja a csomagolóanyag-hulladékot kritikus környezeti problémának.
A fenti okok mellett természetesen az anyagiak is hatalmas szerepet játszanak abban, hogy milyen csomagolóanyagot használnak a vállalatok: a fenntartható csomagolóanyagok nemcsak a Földet óvják meg a szennyező anyagoktól, de jóval költséghatékonyabbak is lehetnek a vállalatok számára.
”A hullámkarton ipar már az elmúlt években is hatalmas növekedésen ment keresztül, és örömmel konstatálom, hogy ez csak a kezdet volt. A környezetvédelem soha nem volt annyira fontos, mint most, ezért állami, vállalati és fogyasztói szinten is mindent meg kell tennünk azért, hogy a környezetet kímélő megoldásokat találjunk. A csomagolóipar zölddé tétele egy rendkívül fontos lépés, a hullámkarton előretörése pedig egyértelműen segíti ennek megvalósulását. Az iparág növekedésének hátterében áll az is, hogy a vállalatoknak nem kell kompromisszumot kötniük a zöldebb jövő érdekében: a hullámkarton nemcsak környezetbarát anyag, de rendkívül költséghatékony is” – mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Akvizícióval növeli nyugat-európai jelenlétét a Mondi
A Mondi csomagolóipari vállalat megállapodást kötött a Schumacher Packaging németországi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >