További 40 ezer háztartásban teszi elérhetővé a nagy sebességű internetet az Invitel
Év végéig további 40 ezer háztartás számára teszi elérhetővé az Invitel a nagy sebességű, 100 Mbit sávszélességű internetszolgáltatást – jelentette be a társaság szerdán sajtótájékoztatón.
Langsteiner Marianne, az Invitel vezérigazgató-helyettese elmondta: a több éve elhatározott hálózatfejlesztés keretében az eddigi 120 ezer, idén újonnan bekapcsolt háztartáson felül további 40 ezer háztartásban lesz elérhető a többek között a digitális televíziózás alapjául is szolgáló technológia, így a cég ezzel együtt tavalyhoz képest megkétszerezi a fejlesztések ütemét .
A cég regionális képviselője példaként elmondta, több mint 80 ezer méter optikai kábelt fektettek le a hálózatfejlesztés keretében, csak a 24-es körzetben.
Kiemelte, hogy ezzel az Invitel szolgáltatási területén lévő 1,15 millió háztartásból már 600 ezerben lesznek elérhetők a vállalat legkorszerűbb technológián alapuló szolgáltatásai.
A vezérigazgató-helyettes megjegyezte, egy kormányrendelet értelmében adókedvezményt kap az a cég, amely hálózatát képessé teszi a másodpercenként 100 Mbit sebességű internet elérésére. A fejlesztésről hozott döntésben ez is szerepet játszott, ugyanakkor az a tapasztalatuk, hogy a korszerűsítés eredményeként megnő a kereslet a korszerű technológián alapuló szolgáltatások iránt – mondta.
A cég regionális képviselője elmondta, több mint 80 ezer méter optikai kábelt fektettek le a hálózatfejlesztés keretében.
A sajtótájékoztatón elhangzott: az Invitel stratégiájában továbbra is a televíziózásra összpontosít, mert a Nielsen felmérései szerint Magyarországon – akárcsak az Egyesült Államokban és kisebb mértékben Európában – továbbra is a lineáris tévézés a meghatározó. A piackutató adatai szerint Magyarországon nagyjából 70 százalék a lineárisan tévézők aránya, és érdekes módon ez jellemző a fiatalabb korosztályra is. A magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre inkább jellemző az internetes tartalomfogyasztás.
A televíziózásban a nemzetközi trenddel egyezően Magyarországon is a sorozatok a legnézettebb termékek.
Iski István marketingigazgató elmondta: az Invitel saját kutatása szerint előfizetőik 37 százaléka néz rendszeresen HD-minőségű, azaz nagy felbontású tartalmakat. Érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály számára a tévézés fő helyszíne már nem a nappali, mint az idősebbeknél, hanem a hálószoba. Az előfizetők 10 százaléka mondta az, hogy jellemzően a konyhában néz tévét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik,…
Tovább olvasom >Az internet kilencven százalékához nem férünk hozzá a hagyományos keresők által
Az interneten fellelhető tartalmak nagyjából egy tizedéhez férnek hozzá az…
Tovább olvasom >eNet: már 6,2 millióan használnak okostelefont Magyarországon
Magyarországon már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >