Tovább veszít a fekete tea pozíciójából
Tovább növekedett a tea kiskereskedelmi forgalma. Az 1500 tonnához közelítő mennyiségi eladások 4 százalékkal emelkedtek a 2006. december–2007. november közti évben, az előző hasonló időszakhoz képest. A Nielsen adatai szerint ugyanakkor az értékben 9,5 milliárd forintot meghaladó piac 9 százalékkal bővült. A néhány éve élre került gyümölcstea szilárdan őrzi piacvezető pozícióját 2006. december–2007. novemberben, közben a korábbi évek kedvence, a fekete tea piaci részesedése tovább csökkent, és értékben 26 százalékot ért el, ugyanannyit, mint az egyre keresettebb gyümölcstea. A sokkal kisebb forgalmú zöld tea piaci részesedése 1-1 százalékponttal emelkedett az előző évhez képest, értékben is, mennyiségben is.
A legkeresettebb filteres teafajták fogyasztói átlagára a legutóbbi évben inkább stagnált. Egy doboz filteres fekete tea gyümölcsízesítéssel átlagosan 208 forintba került múlt év novemberben, míg egy évvel korábban 206-ba. A filteres fekete tea átlagára 218-ról 230 forintra emelkedett, filteres gyógyteánál pedig 294-ről 306 forintra nőtt egy doboz fogyasztói átlagára.
A filteres nagy népszerűségét mutatja, hogy ez a kiszerelés vitte el az eladások 78 százalékát, mennyiségben is, értékben is.
A keresettebb teafüveknél már áremelkedéseket is regisztrált a Nielsen. Például a fekete teafű kilogrammonkénti 4955 forintos fogyasztói átlagára novemberben plusz 24 százalékot jelent a tavalyelőtt novemberihez képest. Ugyanakkor a gyógyteafű átlagára 12 százalékkal nőtt egy év alatt, 4575 forintra múlt év novemberben.
Lassan változnak a bolttípusok pozíciói. A modern csatornák közül a szupermarketet és diszkontot felölelő 401–2500 négyzetméteres szegmens megtartotta 30 százalékos mennyiségi piaci részesedését. A hipermarket egyik évről a másikra 1 százalékpontot javítva ért el 30 százalékot. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatói csak lassan csökkennek. Részarányuk 35 százalék 2006. december–2007. novemberben, 1 százalékponttal kisebb az előző évinél. A patikákra 6 százalék jut a mennyiségi eladásokból.
A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi eladásokból két éve érte el a 10 százalékot, majd egy stagnáló periódus után tavaly nyáron felment 14, októberben pedig15 százalékra, majd novemberben visszaesett 13-ra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >