Tovább terjeszkedne Magyarországon az osztrák 3e barkácskereskedő
Tovább terjeszkedne Magyarországon az osztrák 3e barkács- és szerszám-szakkereskedés, amelynek jelenleg 25 tagvállalata van a magyar piacon – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Günther Pacher, a 3e Handels- und Dienstleistungs AG vezérigazgatója úgy véli, hogy a francia barkácsáruházlánc, a Bricostore tavalyi kivonulása, valamint a piacon jelen lévő többi nagy áruházlánc zsugorodása kiváló lehetőséget kínál a kisebb szakkereskedéseknek piaci részesedés szerzésére és a szabaddá váló forgalmi potenciál kihasználására.
A 3e csoport ehhez kínál támogatást a társuláshoz csatlakozó vállalkozásoknak. A Let's do it nevű franchise üzleti koncepciójának átadásával a beszerzés és készletgazdálkodás mellett a reklám, az internet jelenlét vagy az informatika területén is segíti a partnereit. A csoportnak vannak olyan tagvállalatai is, amelyek csak a társulás beszerzési előnyeit használják ki, de nem az egész üzleti koncepciót veszik át. A 3e-csoport 25 magyarországi tagvállalata közül jelenleg 10 működik a Let's do it koncepció szerint.
A cégvezető a professzionális szaktanácsadást tartja a szakkereskedés legnagyobb versenyelőnyének. Tapasztalata szerint a nagy barkácsáruházláncok egyebek közt a személyzet létszámának csökkentésével faragnak a költségeiken, és ez éppen a szaktanácsadás és a szolgáltatások minőségének szűküléséhez vezet.
A válság okozta korlátozott vállalati és lakossági források, a beszűkült hitelezési lehetőségek ellenére a 3e-csoport arra számít, hogy az idén a piac pozitív irányban fejlődik.
A csoport 247 tagvállalatának összes forgalma 2012-ben 530 millió eurót tett ki, ebből 413 millió euró volt az ausztriai forgalom. Magyarország mellett Bosznia-Hercegovinában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Montenegróban, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Albániában és Koszovóban van jelen a 3e.
Az MTI érdeklődésére a cég azt közölte, hogy Ausztria kivételével a többi piac adatait egyenként nem hozza nyilvánosságra. Csoport szinten 4 százalékos növekedést tervez 2013-ban, Magyarországon viszont 25 százalékos forgalom-bővüléssel számol. Ausztriában a 3e már messzemenőkig kihasználta a potenciált, ott már csak szerény növekedés érhető el. A vállalat alapvetően minden olyan országban expanziót tervez, ahol már jelen van, de új piacra lépés nem szerepel a tervei között. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >