Tovább szenved a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 első kilenc hónapjában 4,4, szeptemberben 7,3 százalékkal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában – áll a KSH jelentésében.
A folyó áron számított forgalom kilenc hónap alatt 211 milliárd forinttal volt kevesebb az egy évvel korábbinál. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009. szeptemberben a kiskereskedelmi eladások volumene 0,5 százalékkal mérséklődött az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009 első kilenc hónapjában 5265 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből szeptemberben 620 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 16 százaléka az üzemanyag-, 14 százaléka a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 23 százalék volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2009 első kilenc hónapjában 3,5, szeptemberben 5,7 százalékkal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) értékesítésének volumene 6,4 százalékkal csökkent a 2008. szeptemberihez mérten.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az első kilenc hónapban 7,7, szeptemberben 11,2 százalékkal volt kisebb az előző év azonos időszakinál.
Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2009. második negyedévében 37 százalék volt. A többi régió egyenként 9–12 százalékban részesedett a kiskereskedelmi forgalomból – közli a KSH jelentését a Profitline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >