Tovább szenved a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 első kilenc hónapjában 4,4, szeptemberben 7,3 százalékkal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában – áll a KSH jelentésében.
A folyó áron számított forgalom kilenc hónap alatt 211 milliárd forinttal volt kevesebb az egy évvel korábbinál. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009. szeptemberben a kiskereskedelmi eladások volumene 0,5 százalékkal mérséklődött az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009 első kilenc hónapjában 5265 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből szeptemberben 620 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 16 százaléka az üzemanyag-, 14 százaléka a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 23 százalék volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2009 első kilenc hónapjában 3,5, szeptemberben 5,7 százalékkal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) értékesítésének volumene 6,4 százalékkal csökkent a 2008. szeptemberihez mérten.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az első kilenc hónapban 7,7, szeptemberben 11,2 százalékkal volt kisebb az előző év azonos időszakinál.
Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2009. második negyedévében 37 százalék volt. A többi régió egyenként 9–12 százalékban részesedett a kiskereskedelmi forgalomból – közli a KSH jelentését a Profitline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >