Tovább szárnyalnak az energiaitalok
Egy év alatt 8,3 milliárd forint értékben adtak el energia- és sportitalt a boltokban. A termékcsoport a forgalom legnagyobb növekedését elérő élelmiszer-kategóriákhoz tartozik. Kiskereskedelmi értékesítése ugyanis értékben 60, mennyiségben pedig 70 százalékkal emelkedett 2007. május–2008. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A gyorsan bővülő eladások motorja a kereskedelmi márkás energiaitalok kimagasló részesedése. A mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalomból 42 százalékot vittek el idén áprilisban, egy évvel korábban pedig 51-et.
A kategórián belül jóval nagyobb a kereslet az energiaital, mint a sportital iránt. Utóbbira jut ugyanis az eladásokból mennyiségben 6, értékben 4 százalék.
A beszerzési helyek szerepében sajátos átrendeződés figyelhető meg az utóbbi időben. A nagy eladóterű, 400 négyzetmétert meghaladó csatornák együttes piaci részesedése mennyiségben 80 százalékról 71-re csökkent egyik évről a másikra. Előtérbe kerültek viszont a legkisebb, 50 négyzetméteres vagy alatta maradó üzletek: piaci részesedésük majdnem megduplázódott, és 6-ról 11 százalékra emelkedett.
Az energiaital átlagos fogyasztói ára eléggé hullámzott. Az elmúlt év során a legalacsonyabb átlagárat 569 forinttal idén márciusban regisztrálta a Nielsen, míg a legmagasabbat tavaly májusban, 639 forintot.
A sportital ára szintén hektikusan alakult.A sport- és energiaital kategórián belül utóbbi részaránya sokkal nagyobb: mind mennyiségben, mind értékben 90 százalék felett jár.
A kisebb részesedéssel bíró sportital átlagára még nagyobb mértékben ingadozott. A legutóbbi, áprilisi 426 forint/liter az egy évvel korábbit 25 százalékkal haladja meg.
Energia- és sportitalok átlagos fogyasztói ára, Forint/liter
Szegmens 2007. 2007. 2008.
április október április
Energiaital 585 605 611
Sportital 341 305 426
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >Optimalizálja nemzetközi üzlethálózatát a Lidl
Tovább lassult a Lidl nemzetközi üzletnyitásainak üteme a folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >