Tovább szárnyal az online kereskedelem Romániában
Az online költések összege Romániában tavaly elérte a 11,7 milliárd eurót. Ebből 7,7 milliárd eurót fordítottak termékvásárlásra, ami 10%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Ám az e-kereskedelmi piac továbbra is erős növekedést mutat, és a várakozások szerint idén is kétszámjegyű bővülés várható – számolt be az Ecommerce News Europe.
Az adatokat a Gala Premiilor eCommerce (GPeC), az egyik vezető román e-kereskedelmi eseményszervező hozta nyilvánosságra az eMAG-gal közösen tartott bukaresti e-kereskedelmi csúcstalálkozón.
Az online termékvásárlások 2022-ben 6,3 milliárd eurót tettek ki, majd 2023-ban 7 milliárd euróra nőttek, tavaly pedig elérték a 7,7 milliárd eurót, ami évről évre 10% feletti bővülést jelent. Az online szolgáltatások iránti kereslet még ennél is gyorsabban nő: a GPeC szerint a romániai fogyasztók költségvetésük 11%-át már online költik el, és a piaci potenciál még mindig nem merült ki.
Az eMAG Csoport 2024-ben is 10%-os növekedésre számít, amelyet a piaci fejlesztések és beruházások támogatnak. Mint azt Irina Pencea, az eMAG Románia, Bulgária és Magyarország vezérigazgatója elmondta, a vállalat a házhoz-szállítási kapacitás bővítésével, új fizetési lehetőségek bevezetésével és mesterséges intelligencia alkalmazásával igyekszik meghaladni a piaci átlagos növekedési ütemet.
A szakember a vállalat 2024. évi teljesítményével kapcsolatosan hozzátette:
„Tavaly mindhárom ország két számjegyű emelkedést tapasztalt a minimálbérben, és ez volt az egyik fő hajtómotorja az e-kereskedelem növekedésének. Az országok közül Romániában tapasztaltuk a legnagyobb mértékű emelkedést. Itt a minimálbér 24%-kal nőtt, ami különösen a nem élelmiszer termékek körében, a kiskereskedelmi szektorban generált fogyasztásnövekedést. Ez azt jelenti, hogy a román fogyasztók olyan termékeket vásároltak, amelyeket nem feltétlenül az alapvető szükségleteik kielégítése, például a család ellátása indikált, hanem olyanokat is, amelyeket egyszerűen meg akartak venni. A többi országban, ahol az életszínvonal és a minimálbér kissé alacsonyabb mint Romániában, más volt a trend. Például Bulgáriában nagyobb hangsúly helyeződött az élelmiszerrel kapcsolatos vásárlásokra, és ugyanez vonatkozott Magyarországra is. Mindkét országban kissé alacsonyabb általános növekedést tapasztaltunk Romániához képest” – mondta Irina Pencea.
Mi sem mutatja jobban, milyen vonzó célpont lett az online kereskedelmi vállalatok számára Románia, mint hogy a török Trendyol is jelentős tervekkel lép be a piacra: Bukarest mellett egy új regionális logisztikai központot nyitott, amely a teljes délkelet-európai régiót hivatott kiszolgálni. A központ várhatóan évi 2,5 millió csomagot kezel, és teljes üzemi kapacitáson működve 250 embernek ad munkát.
Kapcsolódó cikkeink
Júliusban 7,84 százalékra gyorsult az éves infláció Romániában
Júliusban 7,84 százalékra gyorsult az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Romániában kevesebb vendég valamivel több éjszakát töltött júniusban a szálláshelyeken, mint tavaly
Júniusban 2,2 százalékkal kevesebb turista szállt meg idegenforgalmi szálláshelyen Romániában,…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Maradt a 2 százalékos infláció az euróövezetben júliusban
Június után júliusban is 2 százalék volt az éves infláció…
Tovább olvasom >A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >Ennyi fogyott idén Magyarország tortáiból és kenyereiből
A Szent István Nap minden évben a magyar cukrászati és…
Tovább olvasom >