Tovább szárnyal az online kereskedelem Romániában
Az online költések összege Romániában tavaly elérte a 11,7 milliárd eurót. Ebből 7,7 milliárd eurót fordítottak termékvásárlásra, ami 10%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Ám az e-kereskedelmi piac továbbra is erős növekedést mutat, és a várakozások szerint idén is kétszámjegyű bővülés várható – számolt be az Ecommerce News Europe.
Az adatokat a Gala Premiilor eCommerce (GPeC), az egyik vezető román e-kereskedelmi eseményszervező hozta nyilvánosságra az eMAG-gal közösen tartott bukaresti e-kereskedelmi csúcstalálkozón.
Az online termékvásárlások 2022-ben 6,3 milliárd eurót tettek ki, majd 2023-ban 7 milliárd euróra nőttek, tavaly pedig elérték a 7,7 milliárd eurót, ami évről évre 10% feletti bővülést jelent. Az online szolgáltatások iránti kereslet még ennél is gyorsabban nő: a GPeC szerint a romániai fogyasztók költségvetésük 11%-át már online költik el, és a piaci potenciál még mindig nem merült ki.
Az eMAG Csoport 2024-ben is 10%-os növekedésre számít, amelyet a piaci fejlesztések és beruházások támogatnak. Mint azt Irina Pencea, az eMAG Románia, Bulgária és Magyarország vezérigazgatója elmondta, a vállalat a házhoz-szállítási kapacitás bővítésével, új fizetési lehetőségek bevezetésével és mesterséges intelligencia alkalmazásával igyekszik meghaladni a piaci átlagos növekedési ütemet.
A szakember a vállalat 2024. évi teljesítményével kapcsolatosan hozzátette:
„Tavaly mindhárom ország két számjegyű emelkedést tapasztalt a minimálbérben, és ez volt az egyik fő hajtómotorja az e-kereskedelem növekedésének. Az országok közül Romániában tapasztaltuk a legnagyobb mértékű emelkedést. Itt a minimálbér 24%-kal nőtt, ami különösen a nem élelmiszer termékek körében, a kiskereskedelmi szektorban generált fogyasztásnövekedést. Ez azt jelenti, hogy a román fogyasztók olyan termékeket vásároltak, amelyeket nem feltétlenül az alapvető szükségleteik kielégítése, például a család ellátása indikált, hanem olyanokat is, amelyeket egyszerűen meg akartak venni. A többi országban, ahol az életszínvonal és a minimálbér kissé alacsonyabb mint Romániában, más volt a trend. Például Bulgáriában nagyobb hangsúly helyeződött az élelmiszerrel kapcsolatos vásárlásokra, és ugyanez vonatkozott Magyarországra is. Mindkét országban kissé alacsonyabb általános növekedést tapasztaltunk Romániához képest” – mondta Irina Pencea.
Mi sem mutatja jobban, milyen vonzó célpont lett az online kereskedelmi vállalatok számára Románia, mint hogy a török Trendyol is jelentős tervekkel lép be a piacra: Bukarest mellett egy új regionális logisztikai központot nyitott, amely a teljes délkelet-európai régiót hivatott kiszolgálni. A központ várhatóan évi 2,5 millió csomagot kezel, és teljes üzemi kapacitáson működve 250 embernek ad munkát.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Májusban 7 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában éves összevetésben
Májusban 7 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában éves…
Tovább olvasom >Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >