Tovább szárnyal az online kereskedelem Romániában
Az online költések összege Romániában tavaly elérte a 11,7 milliárd eurót. Ebből 7,7 milliárd eurót fordítottak termékvásárlásra, ami 10%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Ám az e-kereskedelmi piac továbbra is erős növekedést mutat, és a várakozások szerint idén is kétszámjegyű bővülés várható – számolt be az Ecommerce News Europe.
Az adatokat a Gala Premiilor eCommerce (GPeC), az egyik vezető román e-kereskedelmi eseményszervező hozta nyilvánosságra az eMAG-gal közösen tartott bukaresti e-kereskedelmi csúcstalálkozón.
Az online termékvásárlások 2022-ben 6,3 milliárd eurót tettek ki, majd 2023-ban 7 milliárd euróra nőttek, tavaly pedig elérték a 7,7 milliárd eurót, ami évről évre 10% feletti bővülést jelent. Az online szolgáltatások iránti kereslet még ennél is gyorsabban nő: a GPeC szerint a romániai fogyasztók költségvetésük 11%-át már online költik el, és a piaci potenciál még mindig nem merült ki.
Az eMAG Csoport 2024-ben is 10%-os növekedésre számít, amelyet a piaci fejlesztések és beruházások támogatnak. Mint azt Irina Pencea, az eMAG Románia, Bulgária és Magyarország vezérigazgatója elmondta, a vállalat a házhoz-szállítási kapacitás bővítésével, új fizetési lehetőségek bevezetésével és mesterséges intelligencia alkalmazásával igyekszik meghaladni a piaci átlagos növekedési ütemet.
A szakember a vállalat 2024. évi teljesítményével kapcsolatosan hozzátette:
„Tavaly mindhárom ország két számjegyű emelkedést tapasztalt a minimálbérben, és ez volt az egyik fő hajtómotorja az e-kereskedelem növekedésének. Az országok közül Romániában tapasztaltuk a legnagyobb mértékű emelkedést. Itt a minimálbér 24%-kal nőtt, ami különösen a nem élelmiszer termékek körében, a kiskereskedelmi szektorban generált fogyasztásnövekedést. Ez azt jelenti, hogy a román fogyasztók olyan termékeket vásároltak, amelyeket nem feltétlenül az alapvető szükségleteik kielégítése, például a család ellátása indikált, hanem olyanokat is, amelyeket egyszerűen meg akartak venni. A többi országban, ahol az életszínvonal és a minimálbér kissé alacsonyabb mint Romániában, más volt a trend. Például Bulgáriában nagyobb hangsúly helyeződött az élelmiszerrel kapcsolatos vásárlásokra, és ugyanez vonatkozott Magyarországra is. Mindkét országban kissé alacsonyabb általános növekedést tapasztaltunk Romániához képest” – mondta Irina Pencea.
Mi sem mutatja jobban, milyen vonzó célpont lett az online kereskedelmi vállalatok számára Románia, mint hogy a török Trendyol is jelentős tervekkel lép be a piacra: Bukarest mellett egy új regionális logisztikai központot nyitott, amely a teljes délkelet-európai régiót hivatott kiszolgálni. A központ várhatóan évi 2,5 millió csomagot kezel, és teljes üzemi kapacitáson működve 250 embernek ad munkát.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >