Tovább romlott a fogyasztói bizalom Európa legnagyobb gazdaságában
Németországban tovább romlott a fogyasztói bizalom, a júniusra előre tekintő, szerdán megjelent hangulatmutató 5,5 pont lett, gyengébb a májusra jelzett 5,7 pontnál. Elemzők 5,6 pontot vártak a mutatót készítő GfK piackutató intézettől. Áprilisban mutató még 5,9 pont volt, márciusban pedig még magasabb értéken, kereken 6 ponton állt.
A GfK szerint a 2000 ember véleményét tükröző, reprezentatív felmérés azt jelzi, hogy a lakosság tart a bizonytalanabb nemzetközi környezet és a gyorsuló infláció következményeitől.
A három részmutató közül a jövedelmi kilátásoké 25,9 pontra romlott 35 pontról. A gazdasági kilátások megítéléséé 46,1 pontra csökkent 47,3 pontról. A vásárlási hajlandóságé is lejjebb került, 34,2 pontról 31,5 pontra.
Kedden a müncheni ifo gazdaságkutató intézet arról számolt be, hogy Németországban stabilizálódott az üzleti hangulatindex.
A hétezer vállalat megkérdezése alapján számolt átfogó májusi hangulatmutató 114,2 pont volt, ugyanannyi, mint áprilisban.
A jelenlegi helyzet megítélésére vonatkozó májusi mutató 121,4 pont, az áprilisi 121 pont után, míg a hat hónapra előretekintő várakozások alindexe 107,4 pont lett májusban az áprilisi 107,7 pont után – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >