Tovább pezseg az ásványvízpiac
Magyarország jelentős föld alatti vízkészlettel rendelkezik, rendkívül gazdag ásvány- és gyógyvizekben.Hazánkban közel 100 kút és forrás szolgáltat elismert, természetes ásványvizet, amelyek közül 45-50 vizét palackozzák.
A mintegy kéttucatnyi természetes ásványvízforrás és -kút vizével dolgozó magyar ásványvíz-palackozó vállalkozások teljesítményét az eladott palackok számából pontosan meg lehet állapítani. Az elmúlt két évben körükben lényeges változás nem volt.
Amint Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács titkára elmondja, az 5 százalék körüli importról csak becsült adataik vannak. Általában nem a tagvállalataik hozzák be külföldről a presztízsfogyasztásként megjelenő nevezetes nyugat-európai márkákat. Bár az utóbbi időben megjelent Magyarországon a román ásványvíz is. Az ásványvizes cégeknek nem éri meg külföldre szállítani, ugyanis az áru tömegéhez mérten viszonylag alacsony a termék ára. Ezért az export és az import a termelés alig két százalékát teszi ki.
Az ásványvízágazat termelése a 2007. évben várhatóan egymilliárd liter lesz. A cégek összesített árbevétele 50-55 milliárd forint körül alakul. Az ásványvíz azon kevés élelmiszer-ipari termékek közé tartozik, amelynek termelői ára az elmúlt években nem változott.
A hazai ásványvízfogyasztás egyelőre töretlenül növekszik. Idén meghaladhatja az egy főre jutó száz litert. Tovább nőtt, és immár 85 százalékos részarányt képvisel az 1,5 literes, egyutas PET-palack. A szénsavas és szénsavmentes ásványvizek aránya 2/3-1/3 az előbbi javára.
A szénsavason belül az utóbbi időben mintegy 5 százalékra erősödött az „enyhe” változat.
A magyar fogyasztási szokások sem különböznek a más országokban tapasztaltaktól. A kiskereskedelemben a másfél literes ásványvíz a legnépszerűbb, míg a vendéglátásban továbbra is a 0,33 l-es palackozás az elterjedt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >