Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet
Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes pezsgőinek forgalma, ami újabb bizonyítéka annak, hogy az alkoholmentes italoké lehet a jövő a buborékos italok piacán.
A német központú vállalat, amely olyan márkákat forgalmaz, mint a Mionetto 0.0%, a Freixenet 0.0% és a Mionetto Aperitivo alkoholmentes változatai, összesen 1,25 milliárd eurós árbevételt könyvelhetett el tavaly (jövedéki adók nélkül) – írja a The Drinks Business. Miközben a legismertebb exportmárkájuk, a Henkell „csak” 8,3%-os növekedést mutatott, az alkoholmentes portfólió ennek közel háromszorosát produkálta.
Dr. Andreas Brokemper vezérigazgató szerint a siker mögött elsősorban az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás és a Z generáció fogyasztási szokásainak változása áll. Mint a szakember elmondta, az olyan innovatív alkoholmentes termékeikkel, mint amilyen a Freixenet Cordon Negro 0.0% vagy az olasz Freixenet-választék, a vállalat jól pozícióban van egy dinamikusan növekvő szegmensben.
A nemzetközi trendek is ezt erősítik: az alkoholmentes borok értékesítése világszerte nő, miközben az alacsony alkoholtartalmú borok forgalma csökken. Az Egyesült Királyságban például az IWSR szerint a teljes no-low kategória 2024-ben minden valószínűség szerint megduplázódott, és 2028-ig évi 7%-os átlagos növekedéssel lehet számolni. A borok esetében a szigetországban az alacsony alkoholtartalmú termékek forgalma tavaly 5%-kal mérséklődött, mikozben az alkoholmentes borok forgalma 8%-kal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >