Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet
Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes pezsgőinek forgalma, ami újabb bizonyítéka annak, hogy az alkoholmentes italoké lehet a jövő a buborékos italok piacán.
A német központú vállalat, amely olyan márkákat forgalmaz, mint a Mionetto 0.0%, a Freixenet 0.0% és a Mionetto Aperitivo alkoholmentes változatai, összesen 1,25 milliárd eurós árbevételt könyvelhetett el tavaly (jövedéki adók nélkül) – írja a The Drinks Business. Miközben a legismertebb exportmárkájuk, a Henkell „csak” 8,3%-os növekedést mutatott, az alkoholmentes portfólió ennek közel háromszorosát produkálta.
Dr. Andreas Brokemper vezérigazgató szerint a siker mögött elsősorban az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás és a Z generáció fogyasztási szokásainak változása áll. Mint a szakember elmondta, az olyan innovatív alkoholmentes termékeikkel, mint amilyen a Freixenet Cordon Negro 0.0% vagy az olasz Freixenet-választék, a vállalat jól pozícióban van egy dinamikusan növekvő szegmensben.
A nemzetközi trendek is ezt erősítik: az alkoholmentes borok értékesítése világszerte nő, miközben az alacsony alkoholtartalmú borok forgalma csökken. Az Egyesült Királyságban például az IWSR szerint a teljes no-low kategória 2024-ben minden valószínűség szerint megduplázódott, és 2028-ig évi 7%-os átlagos növekedéssel lehet számolni. A borok esetében a szigetországban az alacsony alkoholtartalmú termékek forgalma tavaly 5%-kal mérséklődött, mikozben az alkoholmentes borok forgalma 8%-kal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >Brit pubhálózatába invesztál a Heineken
40 millió fontot (kb. 53 millió dollárt) fektet be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tartózkodnak a keresztárazástól az üzletek – de a kormány továbbra is figyel
Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Árréscsökkentés a drogériákban: május 19-től több száz terméknél mérséklődnek az árak
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: „Mától a…
Tovább olvasom >