Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 05. 16. 09:33

Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes pezsgőinek forgalma, ami újabb bizonyítéka annak, hogy az alkoholmentes italoké lehet a jövő a buborékos italok piacán.

A német központú vállalat, amely olyan márkákat forgalmaz, mint a Mionetto 0.0%, a Freixenet 0.0% és a Mionetto Aperitivo alkoholmentes változatai, összesen 1,25 milliárd eurós árbevételt könyvelhetett el tavaly (jövedéki adók nélkül) – írja a The Drinks Business. Miközben a legismertebb exportmárkájuk, a Henkell „csak” 8,3%-os növekedést mutatott, az alkoholmentes portfólió ennek közel háromszorosát produkálta.

Dr. Andreas Brokemper vezérigazgató szerint a siker mögött elsősorban az egészségtudatosabb fogyasztói magatartás és a Z generáció fogyasztási szokásainak változása áll. Mint a szakember elmondta, az olyan innovatív alkoholmentes termékeikkel, mint amilyen a Freixenet Cordon Negro 0.0% vagy az olasz Freixenet-választék, a vállalat jól pozícióban van egy dinamikusan növekvő szegmensben.

A nemzetközi trendek is ezt erősítik: az alkoholmentes borok értékesítése világszerte nő, miközben az alacsony alkoholtartalmú borok forgalma csökken. Az Egyesült Királyságban például az IWSR szerint a teljes no-low kategória 2024-ben minden valószínűség szerint megduplázódott, és 2028-ig évi 7%-os átlagos növekedéssel lehet számolni. A borok esetében a szigetországban az alacsony alkoholtartalmú termékek forgalma tavaly 5%-kal mérséklődött, mikozben az alkoholmentes borok forgalma 8%-kal nőtt.

Kapcsolódó cikkeink