Tovább növekedtek a mezőgazdasági felvásárlási árak
Áprilisban 12,8 százalékkal volt magasabb a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára, mint egy évvel korábban, a márciusi 10,3 százalékos emelkedés után ismét kétszámjegyű növekedést mutattak – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataiból.
A növényi termékek éves áremelkedése a márciusi 6,7 százalékosról 16,1 százalékra ugrott, mert a gyümölcsárak erős fellendüléséhez az ipari növények is csatlakoztak. Az élőállatok és állati termékek drágulása viszont az előző havi 17,4 százalékosról áprilisban 6,6 százalékosra szelídült, alapvetően amiatt, hogy az élőállatok árának bázisába belépett a tavaly áprilisi 8,0 százalékos növekedés, ami 16 hónap csökkenés után következett be. Javarészt emiatt az élőállatok felvásárlási ára áprilisban 7,7 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál, míg márciusban még 23,2 százalékos emelkedést mutatott.
A növénytermesztésen belül a gyümölcsök éves drágulása 73,6 százalékosra ugrott a márciusi 45,7 százalékról, az ipari növényeké pedig 61,3 százalékra 24,5 százalékról, ezen belül az olajos növényeké is 25,4 százalékról 65,2 százalékra. A gabonafélék felvásárlási ára szeptember óta nem emelkedett éves összevetésben, áprilisban 7,1 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A zöldségfélék ára szintén szeptember óta először emelkedett szerény 0,7 százalékkal, a burgonya kéthavi csökkenés után 5,7 százalékkal drágult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >