Tovább növekedtek a mezőgazdasági felvásárlási árak
Áprilisban 12,8 százalékkal volt magasabb a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára, mint egy évvel korábban, a márciusi 10,3 százalékos emelkedés után ismét kétszámjegyű növekedést mutattak – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataiból.
A növényi termékek éves áremelkedése a márciusi 6,7 százalékosról 16,1 százalékra ugrott, mert a gyümölcsárak erős fellendüléséhez az ipari növények is csatlakoztak. Az élőállatok és állati termékek drágulása viszont az előző havi 17,4 százalékosról áprilisban 6,6 százalékosra szelídült, alapvetően amiatt, hogy az élőállatok árának bázisába belépett a tavaly áprilisi 8,0 százalékos növekedés, ami 16 hónap csökkenés után következett be. Javarészt emiatt az élőállatok felvásárlási ára áprilisban 7,7 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál, míg márciusban még 23,2 százalékos emelkedést mutatott.
A növénytermesztésen belül a gyümölcsök éves drágulása 73,6 százalékosra ugrott a márciusi 45,7 százalékról, az ipari növényeké pedig 61,3 százalékra 24,5 százalékról, ezen belül az olajos növényeké is 25,4 százalékról 65,2 százalékra. A gabonafélék felvásárlási ára szeptember óta nem emelkedett éves összevetésben, áprilisban 7,1 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A zöldségfélék ára szintén szeptember óta először emelkedett szerény 0,7 százalékkal, a burgonya kéthavi csökkenés után 5,7 százalékkal drágult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Négy növényvédő szer kapott szükséghelyzeti engedélyt a sáskák elleni védekezéshez
Magyarországon az elmúlt években a szélsőségesen meleg és száraz nyári…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: országszerte mérséklődött az aszály, nagy területen meg is szűnt
A hét első felében hullott csapadék nyomán az aszály országszerte…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >