Tovább nőttek a mobil- és okostelefon-eladások a második negyedévben
A második negyedévben tovább gyorsult a világpiaci mobiltelefon- és okostelefon-értékesítések növekedési üteme – közölte pénteken az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.
Az idei második negyedévben összesen 432,1 millió mobiltelefont értékesítettek világszerte a vendorok, 6,0 százalékkal többet a 2012 második negyedévi 407,7 milliónál és többet a 2013 első negyedévi 428,8 milliónál is.
A mobiltelefon-értékesítésen belül az idei második negyedévben 237,9 millió okostelefont adtak el, 52,3 százalékkal többet mint 2012 második negyedévében, ami öt negyedéve a legnagyobb éves növekedési ütem. Az első negyedévi 216,3 milliós okostelefon-eladáshoz képest a második negyedévi értékesítés 10,0 százalékos növekedés.
A mobiltelefonoknál az eladási rangsort abszolút számokban és piaci részesedésben is a Samsung vezeti: az idei második negyedévben 113,4 millió mobiltelefont adott el, 16,3 százalékkal többet mint egy évvel korábban, ez 26,2 százalékos piaci részesedést biztosított számra, szemben az egy évvel korábbi 23,9 százalékkal.
A Nokia piaci részesedése 14,1 százalékra csökkent a tavalyi 20,5 százalékról. A második negyedévben 61,1 millió készüléket értékesített, 27,0 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.
Az okostelefon-eladásokat is a Samsung vezeti abszolút és relatív számokban egyaránt. Eladásai nőttek az idei második negyedévben, piaci részesedése azonban csökkent. Összesen 72,4 millió okostelefont értékesített a második negyedévben, 43,9 százalékkal többet mint tavaly, piaci részesedése 30,4 százalékra csökkent 32,2 százalékról.
Az okostelefon-értékesítési rangsorban a második Apple piaci részesedése is csökkent az idei második negyedévben. Az Apple 31,2 millió okostelefont értékesített, 20,0 százalékkal többet mint tavaly, piaci részesedése azonban 13,1 százalékra csökkent 16,6 százalékról.
Az LG megduplázta okostelefon-eladásait az idei második negyedévben, 12,1 millió készüléket értékesített, 108,6 százalékkal többet, mint 2012 második negyedévében. Piaci részesedése ezzel 5,1 százalékra emelkedett 3,7 százalékról.
A Lenovo még az LG-nél is nagyobb mértékben növelte eladásait, az idén a tavalyinál 130,6 százalékkal több, 11,3 millió okostelefont értékesített és ezzel 4,7 százalékos piaci részesedésre tett szert a tavalyi 3,1 százalék után.
A ZTE 10,1 millió okostelefont értékesített a második negyedévben, másfélszeresét a tavalyinak, piaci részesedése pedig 4,2 százalék lett 4,1 százalék után.
Az összes többi okostelefon-gyártó az idei második negyedévben 60,5 százalékkal 100,8 millióra növelte eladásait és együttes piaci részesedésük 42,4 százalékra emelkedett 40,2 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >