Tovább nőtt az interneten karácsonyi ajándékot vásárlók száma
Idén átlagosan 33.900 forintot tervezünk költeni karácsonyi ajándékokra – derül ki az Árukereső.hu 1700 fő részvételével készített hazai online felméréséből.
A kutatás szerint a vásárlók idén átlagosan 33.900 forintot terveznek költeni a karácsonyi időszakban. A magyarok harmada 20.000 Ft alatti összeget fog tudni kiadni, 12%-uk viszont 50.000 forintnál is többet szán idén karácsonyra. A férfiak, illetve a Budapesten élők kicsivel nagyobb költést engedhetnek meg maguknak az ünnepekre, a nők ugyanakkor több embert fognak megajándékozni.
2012-re a magyar netezők már 69%-a tervezi, hogy az interneten is vásárolni fog karácsonyra. 2010-ben ez az arány csak 48% volt, tavaly, 2011-ben pedig 57%. Ez azt jelenti, hogy két év alatt több mint 40%-kal nőtt a karácsonykor webáruházakban vásárlók aránya. Az vevők több mint fele azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni és nincs tömeg. A vásárlók közel fele számára döntő érv az internetes vásárlás mellett a termékek sokszínűsége, illetve az olcsóbb árak. A konkrét bolt kiválasztásakor a legtöbben a megbízhatóságot, a széles termékkínálatot és az árfekvést helyezik előtérbe. Mind a termék, mind a bolt kiválasztásakor évről évre egyre többen szánnak komoly figyelmet arra, hogy megfelelő garancia jár-e a termékhez.
Az internetes felhasználók 88%-a mondta, hogy a karácsonyi vásárlás kapcsán is az internetről tájékozódik. 66%-uk számára nyújtanak irányadó információt a nagyáruházak akciós újságjai. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra. Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi amit szeretne, összesen néhány óra vásárlással. A vásárlók ötöde összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.
Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándékok a ruházati cikkek, műszaki termékek, könyvek és gyerekjátékok lesznek. Az elmúlt évek trendjeit megfigyelve az Árukereső.hu elemzése szerint az online vásárolt termékek toplistáján egyre előkelőbb helyre kerülnek a gyerekjátékok. A nők körében mára a harmadik legnépszerűbb online megrendelt karácsonyi termékkategória a gyerekjáték.
A kutatást az Árukereső.hu összesen 1723 fő online megkérdezésével készítette 2012. november első hetében. Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala, ahol jelenleg 950 webáruház több mint 2,5 millió termékét hasonlíthatja össze a portál havi közel 5 millió látogatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >