Tovább nőtt az euróövezet gazdasága
Bár a feldolgozóipar teljesítményének növekedési üteme 14 havi mélypontra csökkent, a szolgáltatóipari foglalkoztatás javulásának köszönhetően az előre jelzettnél nagyobb lett áprilisban az euróövezet kompozit beszerzésimenedzser-indexe, ami a gazdasági teljesítmény vártnál nagyobb, de az előző havival megegyező mértékű növekedésére utal.
A londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet hétfőn közzétett kimutatása szerint áprilisban 14 havi mélypontra, 56,0 pontra csökkent a feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) az euróövezetben az előző havi 56,6 pontról. A piac a márciusival megegyező, 56,6 pontot várt áprilisra.
Az 56,0 pontos BMI tanúsága szerint az euróövezeti feldolgozóipar az idén áprilisban a leggyengébb teljesítménynövekedést mutatta tavaly február óta. Ez elsősorban annak volt tulajdonítható, hogy a megrendelések, ezen belül az exportmegrendelések másfél éve a legkisebb mértékben emelkedtek.
A szolgáltatóipari BMI viszont a várt csökkenés helyett növekedett, 55,0 pontra emelkedett a márciusi 54,9 pontos hét havi mélypontról. A piac 54,8 pontot várt áprilisra.
A szolgáltatóiparban az új megrendelések nyolc hónapja a legkisebb mértékben nőttek ugyan, a munkahelyteremtés üteme azonban tavaly október óta a legmagasabb értékre emelkedett, és elsősorban ennek volt köszönhető az index emelkedése.
A feldolgozóipari és szolgáltatóipari adatok összesítésével kalkulált kompozit BMI a vártnál nagyobb, az előző havival megegyező, 55,2 pont lett áprilisra. A piac csökkenést, 54,9 pontot várt.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági ágazat teljesítményének a növekedését, 50 pont alatti értéke pedig csökkenését jelzi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökkent, éves összevetésben nőtt májusban
Havi összehasonlításban csökkent, éves szinten nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >