Tovább nőtt az alkoholmentes italok iránti kereslet
Visszaszoktak a hazai vásárlók a gyümölcslevekre és többen választják a drágább üdítőitalokat, miközben egyre kevesebben érik be csapvízzel a minőségi ásványvizek fogyasztása helyett – tudta meg a Magyar Idők. Az alkoholmentes italok gyártóit képviselő szövetség szerint a reálkeresetek bővülése a frissítők piacán is érezteti hatását.
A korábbi időszak mintegy 30 százalékos visszaesése után tavalyelőtt 4,2 százalékkal növekedésnek indult, 2015-ben pedig további tíz százalékkal bővült az alkoholmentes italok értékesítése a magyarországi fogyasztásban. Ennek hátterében a reáljövedelmek bővülése és a kiskereskedelmi forgalom növekedése áll – közölte a Magyar Időknek készített elemzésében a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.
Bikfalvi Istvánné főtitkár elmondta: a tavalyi évben az alkoholmentes italok, vagyis az ízesített vizek, a szénsavas üdítőitalok, a százszázalékos gyümölcslevek, nektárok, gyümölcsitalok, jeges teák, energiaitalok és szörpök forgalmazása 2014-hez képest is számottevően megemelkedett.
2015-ben csaknem ezermillió liter ásványvizet és üdítőt értékesítettek Magyarországon, ebből jelentős mennyiséget tett ki a hagyományos termékeknél drágább árfekvésű, kevésbé cukrozott üdítőitalok aránya.
Újdonság, hogy az előző évben nagyot nőtt, lényegében megduplázódott a csökkentett kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek szerepe az értékesítésben. Az ilyen típusú üdítőitalok eladásai a korábbi években 20-22 százalékát adták az éves fogalomnak, ez tavaly több mint 45 százalékra emelkedett. (Thurzó Katalin, Magyar Idők)
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >6-os pakk, 2024 – A nap képe
A kanadai sziklagleccserből származó Rök víz arculatához a fenntarthatóság gondolata…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >