Tovább nőtt az alkoholmentes italok iránti kereslet
Visszaszoktak a hazai vásárlók a gyümölcslevekre és többen választják a drágább üdítőitalokat, miközben egyre kevesebben érik be csapvízzel a minőségi ásványvizek fogyasztása helyett – tudta meg a Magyar Idők. Az alkoholmentes italok gyártóit képviselő szövetség szerint a reálkeresetek bővülése a frissítők piacán is érezteti hatását.
A korábbi időszak mintegy 30 százalékos visszaesése után tavalyelőtt 4,2 százalékkal növekedésnek indult, 2015-ben pedig további tíz százalékkal bővült az alkoholmentes italok értékesítése a magyarországi fogyasztásban. Ennek hátterében a reáljövedelmek bővülése és a kiskereskedelmi forgalom növekedése áll – közölte a Magyar Időknek készített elemzésében a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.
Bikfalvi Istvánné főtitkár elmondta: a tavalyi évben az alkoholmentes italok, vagyis az ízesített vizek, a szénsavas üdítőitalok, a százszázalékos gyümölcslevek, nektárok, gyümölcsitalok, jeges teák, energiaitalok és szörpök forgalmazása 2014-hez képest is számottevően megemelkedett.
2015-ben csaknem ezermillió liter ásványvizet és üdítőt értékesítettek Magyarországon, ebből jelentős mennyiséget tett ki a hagyományos termékeknél drágább árfekvésű, kevésbé cukrozott üdítőitalok aránya.
Újdonság, hogy az előző évben nagyot nőtt, lényegében megduplázódott a csökkentett kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek szerepe az értékesítésben. Az ilyen típusú üdítőitalok eladásai a korábbi években 20-22 százalékát adták az éves fogalomnak, ez tavaly több mint 45 százalékra emelkedett. (Thurzó Katalin, Magyar Idők)
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >