Tovább nőtt az alkoholmentes italok iránti kereslet
Visszaszoktak a hazai vásárlók a gyümölcslevekre és többen választják a drágább üdítőitalokat, miközben egyre kevesebben érik be csapvízzel a minőségi ásványvizek fogyasztása helyett – tudta meg a Magyar Idők. Az alkoholmentes italok gyártóit képviselő szövetség szerint a reálkeresetek bővülése a frissítők piacán is érezteti hatását.
A korábbi időszak mintegy 30 százalékos visszaesése után tavalyelőtt 4,2 százalékkal növekedésnek indult, 2015-ben pedig további tíz százalékkal bővült az alkoholmentes italok értékesítése a magyarországi fogyasztásban. Ennek hátterében a reáljövedelmek bővülése és a kiskereskedelmi forgalom növekedése áll – közölte a Magyar Időknek készített elemzésében a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.
Bikfalvi Istvánné főtitkár elmondta: a tavalyi évben az alkoholmentes italok, vagyis az ízesített vizek, a szénsavas üdítőitalok, a százszázalékos gyümölcslevek, nektárok, gyümölcsitalok, jeges teák, energiaitalok és szörpök forgalmazása 2014-hez képest is számottevően megemelkedett.
2015-ben csaknem ezermillió liter ásványvizet és üdítőt értékesítettek Magyarországon, ebből jelentős mennyiséget tett ki a hagyományos termékeknél drágább árfekvésű, kevésbé cukrozott üdítőitalok aránya.
Újdonság, hogy az előző évben nagyot nőtt, lényegében megduplázódott a csökkentett kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek szerepe az értékesítésben. Az ilyen típusú üdítőitalok eladásai a korábbi években 20-22 százalékát adták az éves fogalomnak, ez tavaly több mint 45 százalékra emelkedett. (Thurzó Katalin, Magyar Idők)
Kapcsolódó cikkeink
Tiszta fejjel
A nagyvilágban szinte minden, a témára vonatkozó felmérés és elemzés,…
Tovább olvasom >Hidratálj okosan, kortyolj tudatosan!
Az ásványvíz- és ízesítettvíz-piac 2024-ben számos kihívással nézett szembe, miközben…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >