Tovább nőtt az alkoholmentes italok iránti kereslet
Visszaszoktak a hazai vásárlók a gyümölcslevekre és többen választják a drágább üdítőitalokat, miközben egyre kevesebben érik be csapvízzel a minőségi ásványvizek fogyasztása helyett – tudta meg a Magyar Idők. Az alkoholmentes italok gyártóit képviselő szövetség szerint a reálkeresetek bővülése a frissítők piacán is érezteti hatását.
A korábbi időszak mintegy 30 százalékos visszaesése után tavalyelőtt 4,2 százalékkal növekedésnek indult, 2015-ben pedig további tíz százalékkal bővült az alkoholmentes italok értékesítése a magyarországi fogyasztásban. Ennek hátterében a reáljövedelmek bővülése és a kiskereskedelmi forgalom növekedése áll – közölte a Magyar Időknek készített elemzésében a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.
Bikfalvi Istvánné főtitkár elmondta: a tavalyi évben az alkoholmentes italok, vagyis az ízesített vizek, a szénsavas üdítőitalok, a százszázalékos gyümölcslevek, nektárok, gyümölcsitalok, jeges teák, energiaitalok és szörpök forgalmazása 2014-hez képest is számottevően megemelkedett.
2015-ben csaknem ezermillió liter ásványvizet és üdítőt értékesítettek Magyarországon, ebből jelentős mennyiséget tett ki a hagyományos termékeknél drágább árfekvésű, kevésbé cukrozott üdítőitalok aránya.
Újdonság, hogy az előző évben nagyot nőtt, lényegében megduplázódott a csökkentett kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek szerepe az értékesítésben. Az ilyen típusú üdítőitalok eladásai a korábbi években 20-22 százalékát adták az éves fogalomnak, ez tavaly több mint 45 százalékra emelkedett. (Thurzó Katalin, Magyar Idők)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával méri a Pepsi termékei édességét
A Pepsi legújabb „The Sweetest” névre keresztelt kampányában egy mesterséges…
Tovább olvasom >Tiszta fejjel
A nagyvilágban szinte minden, a témára vonatkozó felmérés és elemzés,…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >