Tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A kiskereskedelmi forgalom júliusban 5,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a naptárhatással kiigazítva 5,3 százalékos volt a növekedés – jelentette első becslése alapján szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A kiigazított adatok szerint a nem élelmiszer jellegű és tartós fogyasztási cikkeket is árusító üzletek forgalma 9,2 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,2 százalékkal nőtt a tavaly júliusival összevetve. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Júniushoz képest mindhárom területen lassult a forgalom növekedése: az élelmiszerforgalom 0,9 százalékponttal csökkent, a nem élelmiszer jellegű cikkek forgalma 1,7 százalékponttal lett kevesebb. Az üzemanyagok forgalma mindössze 0,2 százalékponttal maradt el az egy hónappal korábbitól.
Az év első hét hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 6,7 százalékkal volt nagyobb a tavalyi év azonos időszakáénál a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt.
Az élelmiszerfogyasztás 4,1 százalékkal nőtt január-júliusban. A nem élelmiszer jellegű cikkek forgalma 9,8 százalékkal emelkedett az első hét hónapban. Az üzemanyag-forgalom 7,2 százalékkal emelkedett.
A júniusi kiskereskedelmi adatokról szeptember 21-én teszi közzé részletes jelentését a KSH második becslése alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >A tojás exportja nőtt az EU-ban és Magyarországon is
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >