Nielsen: nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 04. 21. 12:20

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az élelmiszer- kiskereskedelem mintegy 335 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014. március-2015. február között; 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve is újra növekedést regisztrálhatott, plusz 2 százalékot a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Nielsen-drugtrend

– Az elmúlt évek csökkenő forgalmi trendje után 2014-ben a vegyi áruk forgalma elkezdett visszazárkózni a válság előtti szinthez. Ezt igazolja az is, hogy átlag felett nőtt a mennyiségi eladás a legutóbbi tizenkét hónap során például a legnagyobb forgalmú tíz termék közül ötből: toalett papírból, öblítőből és dezodorból 6-6, míg pelenkából és tusfürdőből 5-5 százalékkal – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Olyannyira koncentrált a bolti forgalom, hogy a boltok teljes bevételének kétharmada, 66 százaléka két üzlettípusra, hipermarketre és drogériára jut 2014. március-2015. február során. Ezzel kapcsolatban Barta Mónika rámutat:

– Amíg a hipermarket mutatója az előző tizenkét hónapos időszakban elért 36 százalék után legutóbb 34 százalékra változott, addig a drogériáé 31-ről 32 százalékra emelkedett. Szintén nagyobb lett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése: 1 ponttal emelkedett, 20 százalékra.

Pozitívak a trendek a régiókban is: mindegyikben nagyobb lett az értékben mért forgalom. Átlag felett, 9 százalékkal nőtt az északnyugati megyékben a boltok bevétele háztartási vegyi áruból és kozmetikumból. Ennek következtében az északnyugati megyék piaci részesedése 1 százalékponttal emelkedett, 19 százalékra. Délkeleten viszont csökkent a mutató, 15-ről 14 százalékra.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Bolttípus 2013. március-

2014. február

2014. március-

2015. február

2 500 nm felett

36

34

401-2 500 nm

19

20

201-400 nm

3

3

51-200 nm

8

8

50 nm és kisebb

3

3

Drogéria

31

32

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért –  kiskereskedelmi forgalmából a régiók piaci részesedése. Százalékban.

Régió Lakosság

számaránya

2013. március-

2014. február

2014. március-

2015. február

Budapest és Pest megye 28

36

36

Északkelet 24

19

19

Északnyugat 18

18

19

Délkelet 17

15

14

Délnyugat 13

12

12

Megjegyzés:
Az északnyugati Nielsen-régiót Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Vas és Veszprém megye alkotja.
Délnyugat: Baranya, Somogy, Tolna és Zala.
Északkelet: Borsod-Abaúj Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár-Bereg.
Délkelet: Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok.

Kapcsolódó cikkeink