Tovább nőtt a hazai webáruházak forgalma
A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről – derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.
A társaság keddi, az MTI-hez eljuttatott tájékoztatása szerint a felmérés 467 webáruház részvételével készült idén júniusban.
A hazai online áruházakban átlagosan 23 ezer forint volt egy tranzakció értéke, jellemzően a régebb óta működő webáruházakban költenek többet a felhasználók. A résztvevő üzletek adatai szerint száz látogatásonként átlagosan 1,4 vásárlás történt.
Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a barkácsgépek és szerszámok, a kozmetikai termékek, valamint a háztartási eszközök foglalták el a felmérés szerint.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 87 százalékánál van erre lehetőség, de 44 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat csak az internetes áruházak 3 százaléka biztosít.
A szállítási módok közül változatlanul a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, de az áruházak 72 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 29 százalékánál lehet átvenni a csomagot MPL Posta Ponton, 19 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A két éve megjelent csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.
A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház-rendszer biztosítja az alapját, 25 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16 százalékuk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.
Mobilra optimalizált webáruházzal 77 százalék rendelkezik.
A hazai webáruházak 85 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít a felmérés szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Deloitte: Magyarország túlteljesítette a globális M&A trendeket
Tavaly a nemzetközi vállalati összeolvadás és felvásárlás (M&A) piaca mérsékelt…
Tovább olvasom >