Tovább koncentrálódik a margarineladás

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 10. 31. 08:00

A margarin kilogrammonkénti átlagára 5 százalékkal emelkedett idén augusztus–szeptemberben a tavalyi hasonló periódushoz képest. A
kiskereskedelmi forgalom mennyiségi forgalma kismértékben tovább csökkent. Az értékben bővülő piacméret közeledik a 18 milliárd forinthoz 2006. október–2007. szeptemberben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A margarin fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lo­ja­li­tá­sá­nak növelésében. Beletartozik ugyanis a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében a húsz legnagyobb forgalmú kategóriába.
Értékben a bolti eladások 5 százalékkal nőttek 2006. október–2007. szeptemberben az előző hasonló időszakhoz képest, míg ugyanakkor mennyiségben 2 százalékkal csökkentek.
A bolti eladás tovább koncentrálódik. A mennyiségi eladásokból a hipermarketek piaci részesedése 2, a 401–2500 négyzetméter közötti csatornáé 3 százalékponttal emelkedett 2006. október–2007. szeptemberben a korábbi évvel szemben. Különösen felülreprezentált a margarin forgalma a szupermarketet és diszkontot egyesítő, 401–2500 négyzetméteres szegmensben.
Ennek következtében a hagyományos üzletek piaci részesedése csökken a margarin eladásából.
A kereskedelmi márkák piaci részesedése a legutóbbi két hónapos periódusok közül hétből hatban 25–26 százalék között mozgott mennyiségben.
A sütő- és csészés margarin részaránya alig változik.

A margarin mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése, százalékban
Eladótér 2005. X.– 2006. X.–
nagysága 2006. IX. 2007. IX.
2500 nm-nél 27 29
nagyobb
401–2500 33 36
201–400 11 10
51–200 19 17
50 nm és kisebb 11 9
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink