Tovább koncentrálódik a margarineladás
A margarin kilogrammonkénti átlagára 5 százalékkal emelkedett idén augusztus–szeptemberben a tavalyi hasonló periódushoz képest. A
kiskereskedelmi forgalom mennyiségi forgalma kismértékben tovább csökkent. Az értékben bővülő piacméret közeledik a 18 milliárd forinthoz 2006. október–2007. szeptemberben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A margarin fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében. Beletartozik ugyanis a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében a húsz legnagyobb forgalmú kategóriába.
Értékben a bolti eladások 5 százalékkal nőttek 2006. október–2007. szeptemberben az előző hasonló időszakhoz képest, míg ugyanakkor mennyiségben 2 százalékkal csökkentek.
A bolti eladás tovább koncentrálódik. A mennyiségi eladásokból a hipermarketek piaci részesedése 2, a 401–2500 négyzetméter közötti csatornáé 3 százalékponttal emelkedett 2006. október–2007. szeptemberben a korábbi évvel szemben. Különösen felülreprezentált a margarin forgalma a szupermarketet és diszkontot egyesítő, 401–2500 négyzetméteres szegmensben.
Ennek következtében a hagyományos üzletek piaci részesedése csökken a margarin eladásából.
A kereskedelmi márkák piaci részesedése a legutóbbi két hónapos periódusok közül hétből hatban 25–26 százalék között mozgott mennyiségben.
A sütő- és csészés margarin részaránya alig változik.
A margarin mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése, százalékban
Eladótér 2005. X.– 2006. X.–
nagysága 2006. IX. 2007. IX.
2500 nm-nél 27 29
nagyobb
401–2500 33 36
201–400 11 10
51–200 19 17
50 nm és kisebb 11 9
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >