Tovább javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékű havi növekedéssel egy éve a legmagasabbra emelkedett áprilisban a Michigan egyetem fogyasztói hangulatindexe.
Az intézmény honlapján közzétett jelentés szerint áprilisban 88,3 pontra emelkedett a hangulatindex végleges értéke, meghaladva a 86,5 pontos előzetes értéket és a 87,4 pontos elemzői várakozásokat is. Az előző hónapban, márciusban 84,9 ponton állt az index.
A fogyasztói hangulat tavaly áprilisban és májusban érte el mélypontját a koronavírus válság miatt az Egyesült Államokban. Áprilisban 71,8 ponton, májusban 72,3 ponton állt a mutató értéke. Azóta kisebb ingadozásokkal növekedett.
Az index mindkét összetevője javult áprilisban, az aktuális kondíciók és a jövőbeli kilátások megítélése is. Az aktuális gazdasági környezet megítélését számszerűsítő mutató 97,2 pontra emelkedett 83,0 pontról, a fogyasztási kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 82,7 pontra 79,7 pontról.
A felmérést vezető Richard Curtin vezető közgazdász szerint a fogyasztók egyre nagyobb bizalommal vannak munkaerőpiaci és kereseti kilátásaikkal szemben, nem utolsósorban a már felvett és a még kilátásba helyezett központi támogatásoknak köszönhetően.
Az áprilisi felmérés legkiemelkedőbb eredménye az volt – mutatott rá -, hogy a fogyasztók valaha regisztrált legnagyobb hányada számított a munkanélküliség csökkenésére az év hátra lévő részében. A fogyasztók bizakodását nem csorbította a viszonylag magas inflációs ráta sem, mivel átmenetinek tekintik azt. A felmérés alapján kiemelkedően magas lakossági fogyasztási kiadásokra lehet számítani 2022 közepéig – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >