Tovább javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékű havi növekedéssel egy éve a legmagasabbra emelkedett áprilisban a Michigan egyetem fogyasztói hangulatindexe.
Az intézmény honlapján közzétett jelentés szerint áprilisban 88,3 pontra emelkedett a hangulatindex végleges értéke, meghaladva a 86,5 pontos előzetes értéket és a 87,4 pontos elemzői várakozásokat is. Az előző hónapban, márciusban 84,9 ponton állt az index.
A fogyasztói hangulat tavaly áprilisban és májusban érte el mélypontját a koronavírus válság miatt az Egyesült Államokban. Áprilisban 71,8 ponton, májusban 72,3 ponton állt a mutató értéke. Azóta kisebb ingadozásokkal növekedett.
Az index mindkét összetevője javult áprilisban, az aktuális kondíciók és a jövőbeli kilátások megítélése is. Az aktuális gazdasági környezet megítélését számszerűsítő mutató 97,2 pontra emelkedett 83,0 pontról, a fogyasztási kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 82,7 pontra 79,7 pontról.
A felmérést vezető Richard Curtin vezető közgazdász szerint a fogyasztók egyre nagyobb bizalommal vannak munkaerőpiaci és kereseti kilátásaikkal szemben, nem utolsósorban a már felvett és a még kilátásba helyezett központi támogatásoknak köszönhetően.
Az áprilisi felmérés legkiemelkedőbb eredménye az volt – mutatott rá -, hogy a fogyasztók valaha regisztrált legnagyobb hányada számított a munkanélküliség csökkenésére az év hátra lévő részében. A fogyasztók bizakodását nem csorbította a viszonylag magas inflációs ráta sem, mivel átmenetinek tekintik azt. A felmérés alapján kiemelkedően magas lakossági fogyasztási kiadásokra lehet számítani 2022 közepéig – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >