Tovább hajazunk
Előző számunkban kezdtük el a hajkategória áttekintését. A szakértőket a fő trendekről, a haj ápolásának, formázásának és festésének fogyasztói és vásárlói aspektusairól kérdeztük. Ezekben a kategóriákban a forgalom és az innováció hajtómotorja a divat és a természetesség.
Mivel a hajformázás, hajfestés igénybe veszi a hajat, így fokozott elvárás alakulhat ki annak ápolására. A termékkínálat kialakításakor erre ügyelni kell, hiszen az igénybevett haj különleges törődést kíván, speciális termékekkel.
Az egyes aktuális fogyasztói trendek – mint például a dús haj, vagy éppen az egyenesre vasalt frizura – egyaránt hatnak mindkét alszegmens termékinnovációira. A fényes, egyenes haj divatja például magával hozta az olajtartalmú hajápoló termékek reneszánszát, styling fronton pedig a hajsütővas hőjétől védő termékek kezdtek el terjedni.
– Tapasztalataink azt mutatják, hogy a fogyasztó a fejében kialakít egy képet a hajápolásban szakértő márkákról, így könnyíti meg saját maga számára a választást. A polc előtt állva már csak a szűrőn átengedett néhány márka termékeit veszi számba. Ezért a szakértelem hitelességének megalapozása létfontosságú ebben a hajápolási szegmensekben versenyző márkáknak – teszi hozzá
Gábos Anna, az Unilever Magyarország Kft. Hajápolás és Szájápolás
Category Managere.
Az évszakváltozásokkal együtt járó szezonalitás erősen befolyásolja a fogyasztók észlelt igényeit és problémáit a hajukkal kapcsolatban, ami a termékválasztásban köszön vissza. Télen például a sapka miatt jobban zsírosodik a haj, nyáron a nap és a tenger szárítja, kifakítja a hajat. Továbbá, ugyanúgy, mint az öltözködésben, a hajformázás szegmensében is szezononként változó trendek – egyenes haj, tengerparti hullámok, rövid és tépett haj – a jellemzőek. A frizuradivat folyamatos változásának köszönhetően a hajápolás egy rendkívül erősen trendorientált piac, amivel a termékinnovációknak is lépést kell tartaniuk.
Általános és speciális megoldások
A Target Sales Group által forgalmazott Gerovital Plant Tratament termékcsaládban a klasszikus sampon és balzsam cikkelemek mellett az utóbbi évek sikerszegmensének számító szérumok is megtalálhatók, amelyek egy-egy speciális problémára adnak választ. Ilyen például a hővédő-hidratáló vagy a hajhullás elleni szérum, illetve a Hajregeneráló kit ampullák is. A zsíros hajra kifejlesztett Sebum control sampon és szérum Sebaryl és Bio-Capigen tartalma hatékonyan szabályozza a faggyúmirigyek aktivitását a fejbőrben.
A nosztalgiahullám jegyében újra keresettek a régi, bevált, hagyományokon alapuló hajszeszek.
A Farmec sikerrel alkalmazza Gerovital termékeiben a gyógynövényeket, és a legújabb természetes hatóanyagokat – például a marokkói argán növény olaját –, ám emellett laboratóriumuk folyamatosan végez kutatásokat annak érdekében, hogy minél korszerűbb, a haj és a hajas fejbőr egészségének megőrzését irányzó formulákat fejlesszen ki.
– A néhány országos hálózatban már kapható Gerovital Plant Tratament hajhullás ellen kifejlesztett sampon és szérum a Procapil és Bio-Capigen bioaktív összetevőivel segít legyőzni a hajgyökerek elsorvadását, és az új szőrtüszők kialakulását gátló tényezőket – folytatja a bemutatást Fóris Ágnes, a Target Sales Group brand managere.
A Target Sales Group célja termékei ismertségének folyamatos növelése, ezért a Farmec SA-val összetett marketingmixet irányoztak elő az évre, amelyben számítanak kereskedelmi partnereik együttműködésére is.
A korábbi évek printfókuszú megjelenéseit a lehető legváltozatosabb online mixre cserélve fogják elérni a fogyasztókat.
Természetes siker
Ma már a vevő ugyanúgy válogathat a különféle natúr, vegyszermentes samponok, kondicionálók, hajápolók közt, mint a hagyományos hajápolók esetében. A folyamatos növekedés azt mutatja, hogy ez az egyik világtrend a hajkategóriában is.
A natúrkozmetikumok célcsoportja egészségtudatosan választ, azaz nem mindegy számára, hogy vannak-e káros összetevők az adott termékben. Az is gyorsan eljut a natúrkészítményekhez, akinek érzékeny a fejbőre. Általában a vásárlók a különböző hajproblémákra koncentrálva keresnek maguknak hajápoló készítményt, vagy pedig hatóanyagot választanak.
A nemrég Suberbrands díjat nyert Dr. Organic márka 11 különféle hajsampont és hozzá tartozó kondicionálót kínál: mindegyik egy speciális bioaktív hatóanyag-kombináció a különböző hajproblémákra. A Dr. Organic bioaktív argán hajápolói kiemelkedően teljesítenek.
Hajformázó-kategóriában a Logona természetes bambusz alapú hajformázó géllel és sprayvel, a Sante pedig a jó ár-érték arányt képviselő növényi alapanyagokat felhasználó hajhabbal, kondicionálóval, pakolással, zselével, lakkal és természetes waxszal van jelen.
A natúrkozmetikumok témája állandó magyarázatot kíván, és erre az online felületek kiváló lehetőséget biztosítanak. A fogyasztó számára érthetővé kell tenni, miért jók a bőrnek, és nem utolsósorban, miért drágábbak ezek a termékek.
– A jövőben nagyobb hangsúlyt fektetünk az online marketingkommunikációra, melyet aktív pr-tevékenységgel egészítünk ki. Kiemelten kezeljük a különböző termékteszteket, melynek során egy hiteles személyiség leírja tapasztalatait egy adott natúrkozmetikai termék használata kapcsán – magyarázza a kommunikációs stratégiát Marinova Annamária, a Presto Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője.
Ugyanakkor tovább erősítik termékeik eladáshelyi promócióit: egy-egy hatóanyag köré szervezik promócióikat, melyeket árakciókkal és olyan eladáshelyi eszközökkel támogatnak, melyek kipróbálásra ösztönöznek. Kiemelten kezelik a bolti személyzet képzését és motiválását is, hiszen először nekik kell elsajátítaniuk a natúrkozmetikumok jellegzetességeit. Évente többször is tartanak eladói tréningeket, illetve közvetlenül a boltokban is rendszeresen képzik az eladókollégákat.
Kátai I.
Természetes alapanyagok a hajfestésben
A Henkel három nagy bevezetést is időzített az év elejére. A Schwarzkopf Nectra Color virágnektárt és növényi olajokat tartalmaz. A Palette Delux tartós krémhajfestéket 7-féle ápoló olajjal gazdagították. A Palette Salon Quality Colors pedig professzionális hajszakértők közreműködésével újult meg.
Gyümölcsös színek és illatok
A Schwarzkopf legújabb innovációja, egy ammóniamentes, magas teljesítményű, tartós, ápoló hajfesték, a Nectra Color a Schwarzkopf első olyan szakértők által fejlesztett hajfestéke, mely virágnektárt és növényi olajokat tartalmaz. Januártól 14 árnyalatban kapható.
Az élettel teli, intenzív színeredmény titka a különleges összetételben rejlik. A készítmény minden egyes hajszálat beburkol, ezáltal sima, ragyogó eredményt hoz létre. A szagmentes krémalap kiemeli a domináló málnaillatot. A krém állagú készítmény nem tartalmaz sem ammóniát, sem ásványi olajokat.
A Palette Deluxe tartós krémhajfesték 7-féle ápoló olajszérummal gazdagított formulája gondoskodik a hosszan tartó, gazdag hajszínről és ragyogásról, a hölgyekből szinte hollywoodi dívát varázsolva.
Az intenzíven ápoló Palette Deluxe krémhajfesték megújult, szemet gyönyörködtető csomagolásban, 20 különleges színből álló kollekciót kínál, amelyben a két legújabb, lenyűgöző árnyalat – az intenzív ragyogó réz és a lágy középbarna – is helyet kapott.
A megújult Palette Salon Colors az első olyan Palette tartós hajfesték, melyet professzionális hajszínszakértők közreműködésével fejlesztettek ki .
Ez a magas minőségű, modern és innovatív festékkrém professzionális színpigmentek keverékével nyújt hosszan tartó színeredményt. Az ápoló balzsam intenzív ápolással látja el a hajszerkezetet, belülről erősíti, kívülről pedig védőréteggel vonja be – a kiváló minőségű, hosszan tartó és egészséges kinézetű hajszínért. 15 trendformáló árnyalatban, új, attraktív csomagolásban kerül a polcokra, hogy minden stílushoz illeszkedjen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >