Tovább erősödtek a gyártói márkák
Mintegy 17 milliárd forint forgalmat ért el a kiskereskedelem öblítőből a múlt évben. Ez a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorában a negyedik legnagyobb árbevételt jelenti a mosószer, a toalettpapír és a pelenka után.
Ami a trendeket illeti: az öblítő bolti eladása értéket tekintve 9 százalékkal emelkedett legutóbb január–decemberben az előző évhez viszonyítva. Mennyiség szempontjából mínusz 3 százalékot regisztráltunk.
Viszonylag stabil a bolttípusok pozíciója. Annyi változott, hogy a 2 500 négyzetméter feletti csatorna értékben mért piaci részesedése 39 százalékról 38-ra csökkent éves összehasonlításban. Azzal egy időben pedig a drogériáé 12-ről 13 százalékra nőtt.
Olyan kategória az öblítő is, amelynél magas a gyártói márkák piaci részesedése, 92 százalék jutott rájuk értékben a kategória teljes forgalmából tavaly. Ez 1 százalékponttal magasabb a tavalyi első félévihez képest.
Tévéreklámra a piaci szereplők öblítő esetében listaáron mintegy 2,5 milliárd forintot költöttek tavaly, ami 50 százalékkal több, mint a Nielsen Közönségmérés Kft. által az azt megelőző év során mért 1,7 milliárd forint. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >