Tovább erősödtek a gyártói márkák

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 06. 06. 09:33

Mintegy 17 milliárd forint forgalmat ért el a kiskereskedelem öblítőből a múlt évben. Ez a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorában a negyedik legnagyobb árbevételt jelenti a mosószer, a toalettpapír és a pelenka után.

BOLT KOSÁR VÁSÁRLÓ PIAC

Ami a trendeket illeti: az öblítő bolti eladása értéket tekintve 9 százalékkal emelkedett legutóbb január–decemberben az előző évhez viszonyítva. Mennyiség szempontjából mínusz 3 százalékot regisztráltunk.

Viszonylag stabil a bolttípusok pozíciója. Annyi változott, hogy a 2 500 négyzetméter feletti csatorna értékben mért piaci részesedése 39 százalékról 38-ra csökkent éves összehasonlításban. Azzal egy időben pedig a drogériáé 12-ről 13 százalékra nőtt.

Olyan kategória az öblítő is, amelynél magas a gyártói márkák piaci részesedése, 92 százalék jutott rájuk értékben a kategória teljes forgalmából tavaly. Ez 1 százalékponttal magasabb a tavalyi első félévihez képest.

Tévéreklámra a piaci szereplők öblítő esetében listaáron mintegy 2,5 milliárd forintot költöttek tavaly, ami 50 százalékkal több, mint a Nielsen Közönségmérés Kft. által az azt megelőző év során mért 1,7 milliárd forint. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Kapcsolódó cikkeink