Tovább erősödtek a gyártói márkák
Mintegy 17 milliárd forint forgalmat ért el a kiskereskedelem öblítőből a múlt évben. Ez a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorában a negyedik legnagyobb árbevételt jelenti a mosószer, a toalettpapír és a pelenka után.
Ami a trendeket illeti: az öblítő bolti eladása értéket tekintve 9 százalékkal emelkedett legutóbb január–decemberben az előző évhez viszonyítva. Mennyiség szempontjából mínusz 3 százalékot regisztráltunk.
Viszonylag stabil a bolttípusok pozíciója. Annyi változott, hogy a 2 500 négyzetméter feletti csatorna értékben mért piaci részesedése 39 százalékról 38-ra csökkent éves összehasonlításban. Azzal egy időben pedig a drogériáé 12-ről 13 százalékra nőtt.
Olyan kategória az öblítő is, amelynél magas a gyártói márkák piaci részesedése, 92 százalék jutott rájuk értékben a kategória teljes forgalmából tavaly. Ez 1 százalékponttal magasabb a tavalyi első félévihez képest.
Tévéreklámra a piaci szereplők öblítő esetében listaáron mintegy 2,5 milliárd forintot költöttek tavaly, ami 50 százalékkal több, mint a Nielsen Közönségmérés Kft. által az azt megelőző év során mért 1,7 milliárd forint. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >A Lidl lett a vásárlók kedvenc áruháza
Ismét a vásárlóknak köszönhetően kapott rangos elismeréseket a Lidl Magyarország.…
Tovább olvasom >