Tovább erősödött az Airbnb a budapesti piacon
Tovább tudta növelni a már eleve magas piaci részesedését az Airbnb Budapesten, az elmúlt évek belvárosi kerületekre vonatkozó szabályozó rendeletei sem tudták egyelőre visszaszorítani terjeszkedését a fővárosban.
Tavaly a budapesti Airbnb szállásokon eltöltött vendégéjszakák száma meghaladta az 1,8 milliót, 25 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban – közölte a Colliers International tanácsadó társaság az MTI-vel hétfőn. Az Airbnb piaci részesedése az eltöltött vendégéjszakák alapján 2018 végére elérte a 20 százalékot, a fővárosi foglalható egységek száma pedig 10 százalékkal bővült egy év alatt.
A Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó elemzése szerint tavaly 2017-hez hasonlóan az V., VI., VII. kerületben volt a budapesti foglalások 69 százaléka.
A szállástípusok közül 2018-ban is a teljes lakás volt a legkeresettebb a vendégek körében, a foglalások 50 százaléka ilyen típusú szálláshelyen történt.
A budapesti Airbnb piacot inkább a professzionális bérbeadók mozgatják, ugyanis a bérbeadók 61 százaléka egynél több lakást adott bérbe, ami meghaladja a legtöbb európai nagyvárosban kialakult 40-50 százalékos átlagot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >Eurostat: az uniós szálláshelyeken nőtt az Európán kívülről érkező turisták aránya tavaly
Az uniós szálláshelyeken az Európán kívülről érkező külföldi vendégek által…
Tovább olvasom >Indul a társadalmi egyeztetés a fővárosi Airbnb-szabályozásról
Az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv keretében elindul a fővárosi Airbnb- szabályozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >15 perc hírnév Kínában – A nap videója
15 percre mindenki híres lehet! – van-e, aki nem ismeri…
Tovább olvasom >