Tovább erősödött a Mercadona piacvezető szerepe Spanyolországban
Megingathatatlan a Mercadona vezető pozíciója a spanyol élelmiszer-kiskereskedelmi piacon: az év első nyolc hónapjában elért 27,3%-os piaci részesedése újabb 0,7 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.
A Worldpanel by Numerator adatai szerint a növekedés hátterében a nagyobb bevásárlókosarak és a kiemelkedő – immár 91,3%-os – vásárlói penetráció áll – számolt be az ESM Magazine.
A Mercadona sikere különösen látványos a vállalat központi régiójában, Levantéban, ahol rekordnak számító 34,1%-os részesedést mondhat magáénak – ez 1,9 százalékpontos növekedést jelent. Bernardo Rodilla, a Worldpanel kiskereskedelmi igazgatója szerint a Mercadona egyre erősebb olyan „stratégiai kategóriákban”, mint például a készételek (+1,3%), a tojás (+0,3%) és a halak/tenger gyümölcsei (+0,4%).
Rodilla úgy véli, a Mercadona növekedése már más láncoktól vonja el a vásárlókat, és kérdéses, meddig tarthat ez a lendület. A cég stratégiája és regionális dominanciája révén továbbra is meghatározó szereplő a spanyol piacon.
Lendületben a Lidl
Miközben a Mercadona tovább növeli piaci fölényét, a Lidl is dinamikusan fejlődik: 0,5 százalékpontos növekedéssel 6,9%-os piaci részesedést ért el, ezzel megszilárdítva harmadik helyét és egyre közelebb kerülve a ranglista második helyén álló Carrefourhoz. A Lidl vásárlói elérése is nőtt, 61,9%-ra, főként a gyermekes családok körében és a termékkínálat bővítésének köszönhetően.
Ezzel szemben a Carrefour részesedése 1 százalékpontot veszítve 9%-ra csökkent elsősorban a hipermarketekben tapasztalt 3%-os vásárlóvesztés, amit a szupermarketek növekedése sem tudott teljesen ellensúlyozni. A Carrefour esetében a penetráció 2,2 ponttal 57,1%-ra esett vissza.
Az Eroski 0,1 ponttal növelte részesedését (4,3%), főként Baszkföldön és Katalóniában. A Dia 0,2 ponttal erősödött (3,7%), miután befejezte átalakítási programját, amely a közelségre és saját márkákra épít (65,3% az értékesítésből). A Consum megtartotta 3,6%-os részesedését, míg az Alcampo 0,3 ponttal visszaesett (2,8%) gyenge hipermarket-eljesítménye miatt. A legtöbb új vásárlót az Aldi vonzotta – 1,8 ponttal növelte elérését –, és részesedése megközelítette az 1,9%-ot.
Bár az összes költés 3,5%-kal nőtt, az érték szerinti volumen csak 0,9%-kal emelkedett, ami arra utal, hogy a spanyolok kisebb, gyakoribb vásárlásokat végeznek, és évente átlagosan 6,5 különböző láncot látogatnak. Az egy napon több üzletbe betérők aránya 13,6%-ra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Esik a vaj nemzetközi ára – az ALDI azonnal árat csökkent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megújítja az Aldi US saját márkás termékeinek csomagolását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >60 000 forintot is érhet a nyugdíjas utalvány az ALDI-ban, újabb tartós árcsökkentés az áruháznál
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növények újragondolva
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Élelmiszer-hulladékból energia: újrahasznosítási tesztet indít az IKEA az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Rossmann újabb elismerésekkel tért haza az Év Kereskedője és a Fenntarthatóság Szimbóluma versenyekről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >